{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.589 visninger | Oprettet:

Kia Picanto 1.1 2005 kører ikke som oplyst. {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Vi har som nr. 2 bil, købt os en Kia Picanto 1.1 benzin fra 2005. Efter købet har vi givet den service, dvs. olie, tændrør filtre osv.

Vores problem er at den, selv med grøn kørsel (80 på landevej, 110 på motorvej samt AC fra osv. og korrekt dæktryk) max kører 10 - 11km/l.

Det synes jeg virker meget lidt eftersom den er opgivet til omkring de 20 km/l.

Har I nogle idéer til hvad forklaringen kan være når ikke det er kørslen?.

Noget andet er, fuskeren som vi købte den af skiftede katalysator til handlen. Problemet er så bare at da vi fik den hjem og på lift, kunne se at det ikke var katalysatoren han havde skiftet, men en mellem pot. Han viste mig dog en kvitt på en universal katalysator, så jeg tænker han garanteret har sat den på som mellem pot. Er det noget der kan have indflydelse på km/l ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kia Picanto 1.1 2005 kører ikke som oplyst.
  • #1   1. nov 2016 Har samme bil og den kørte også 10-11 km/l da jeg fik den.
    Tjek op på bremserne, min hang på det tidspunkt i den ene kaliber. månederne efter blev alle de andre skiftet, og nu kører den 16 km/l. Bremserne er noget skidt, og skal tjekkes og renses ofte (synes jeg).


  • #2   1. nov 2016 Aha, godt bud!

    Da vi havde den på lift,skilte vi dog alle 4 af og fik dem smurt op og det hele. Så tror desværre ikke det er dette i mit tilfælde smiley


  • #3   1. nov 2016 Velkommen til Kia... Min cee'd er opgivet til 21 km/l... Men er heldig hvis den går 14 på en tankfuld smiley Tror bare de er ekstremt optimistiske med hvad de skriver

  • #4   1. nov 2016 Kan godt være Jesper. Synes bare det er røv irriterende at man køber den efter at skulle være en billig nummer 2 bil og så bruger den så meget smiley .. men sådan er det jo nok.

  • #5   1. nov 2016 jeg har en picanto 2009 den køre typisk 15-17 på literen. prøv at tjek om den står som den skal i co test det kunne godt lyde som en defekt lambdasonde. ellers bare i det hele taget få den læst ud for fejl.

  • #6   1. nov 2016 Det vil jeg prøve Charli tak smiley

  • #7   1. nov 2016 har en gammel CLARUS st 1.8 16v 2000... den er opgivet til 10,8km/L men kan sagtens kører 13½km/l..

    tilgengæld min suzuki alto 2004 1.1 16v er opgivet til 20,4.. den kan jeg ikke drive over 19½km/l .. kører 200km dagligt mest motorvej

    så der er godt nok noget seriøst galt med din microbil


  • #8   1. nov 2016 Ja præcis. Kan heller ikke forstå det. Det kan ikke være fordi tidligere ejer ikke har forstand på det og så bare har sat en universal katalysator på der hvor mellempotten skal være? Eller har det intet at sige ?

  • 87
    87 Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Følgere: 4 Svar: 263
    #9   1. nov 2016 Har også en picanto 05 som to'er.. Kan også kun få den til og kører de 400km på en tank.. Har aldrig fået den over 14km/l...

  • #10   1. nov 2016 Det lyder alligevel utroligt de ikke går længere. Vores nr. 2 bil årg. 2003 Getz med samme motor (G4HD) går i snit 16 km/l, og det er vel og mærke en lidt større bil.

  • #11   1. nov 2016 Går den rent I motoren? De har problemer med det nederste tandremshjul der bliver slidt I facetterne I forhold til krumtap, og dermed forskyder både tænding og knastaksel.

  • #12   2. nov 2016 R, som udgangspunkt ja. Har i hvert fald ikke lagt mærke til ujævnheder. Men der er ikke andet for at den må på lift igen og så gennemgås endnu engang smiley

    Jeg takker for svarende !


Kommentér på:
Kia Picanto 1.1 2005 kører ikke som oplyst.

Annonce