2.654 visninger
|
Oprettet:
Gearkassen som er ved at være defekt? {{forumTopicSubject}}
Hey derude.
Jeg har en opel insignia fra 2012 som gået de små 230.000km, og alt service er overholdt!
Men fornyelig har jeg oplevet at jeg har problemer at skrifte til 3 gear, den er meget tung og skifte til 3 gear?
Hvad kan dette skyldes? Defekt gearkabel eller noget helt andet?
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.155
Ellers, hvis der ikke er skiftet gearolie på den, så gør da lige det - you never know
feb 2015
Følger: 30 Følgere: 39 Emner: 21 Svar: 28
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.155
Få det gjort, og så tror jeg du manuelt må tjekke din gearskifteforbindelse. Det sidder nok godt skjult, i og med den trækker på forhjulene. Men det er enten enten olie, forbindelse, eller simpelthen slidt syncromesh. Tror dog mest på de 2 første
sep 2007
Følger: 53 Følgere: 60 Biler: 11 Emner: 316 Svar: 2.087
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Lejer er lidt et problem på dem, og kan medføre skader hvis man bliver ved med at køre med defekte lejer på 2., 3., og 4. gearhjul og skiftemuffe (og måske skiftegaffel, alt efter hvor slemt det er).
Du står højst sandsynligt for renovering af gearkasse, og jeg vil ikke anbefale dig at køre mere i den, før du får det ordnet, da det kan lede til total havari af gearkassen.
Få det tjekket af en fagmand, så er du sikker. Det vil helt sikkert ikke hjælpe med et regulært olieskifte.
Så vidt jeg mindes kører den også med gearkabler, så det der med bøsninger der er slidte behøver du heller ikke spekulere i.
Gearkassen som er ved at være defekt?