{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.084 visninger | Oprettet:

hans b
hans b
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 43

Oliefyr Touran {{forumTopicSubject}}

Har læst div indlæg , men ikke rigtig blevet klogere smiley
Mit oliefyr var låst , men har fået det låst op igen. Det startede fint , men gik ud igen efter ca et minut. Fik gravet mig ind til fyret og vandpumpen og kan mærke at vandpumpen køre. Startede fyret igen og slog lidt på pumpen , i tilfælde af at den skulle ha sat sig. Fyret kørte så i alle 30 min og brænder umiddelbart fint og rent. Men da jeg så startede fyret op igen efter et par timer , kørte det igen kun i ca et minut. Nogen der har en ide om hva jeg skal kigge efter ? Tilstoppet eller defekt pumpe mæske ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oliefyr Touran
  • hans b
    hans b Tilmeldt:
    apr 2008

#2   29. dec 2016 02245. Ingen signal fra Remote .
    01406. No flame.
    00003. Controller module. 014. Defektive. ( den havde jeg så lige overset )
    Og så at den har været under brændstof level og at det nu er låst

• hans b
    hans b Tilmeldt:
    apr 2008

#4   29. dec 2016 Låst. Og får først fejl læst og låst op i morgen. Men tænker jeg får samme fejl på udlæsningen.

• hans b
    hans b Tilmeldt:
    apr 2008

#6   29. dec 2016 Ok. Men ville de så starte op og en enkelt gang køre fulde 30 minutter ? smiley

• #7   29. dec 2016 Glødrør er en ret unormal fejl på Webasto fyr som det der sidder monteret på Touran.
    Derimod er det ret normalt at flammeopbygning svigter specielt når fyret er helt koldt !
    Fejlen stammer normalt fra tilsodet eller slaggefyldt brænder og det kan ikke repareres kun afhjælpes ved udskiftning.
    Løsning:
    udskift komplet brænder med glødrør og brændvægter (sammenbygget) og der skal også bruges et pakningssæt !
    Dele kan købes hos VW men fås også hos wbasto service værksteder !
    alt andet vil kun resultere i fornyet drift men kun i ret kort tid, så vil fejlen komme igen (rensning af brænder m.m.)
    hvis det stadig melder fejl på controler module hedder løsningen NYT FYR de to andre ting vil tilsammen blive dyrere end komplet udskiftning af fyr ("råt" fyr kan købes) men pas på om det er et "tilskudsfyr" - "ombygget tilskudsfyr" eller "Parkerings varmer"
    de er nemlig IKKE ens og hvis man får det forkerte skal det omkodes og det kan kun et VW værksted !!!
    polobjøen

• hans b
    hans b Tilmeldt:
    apr 2008

#8   30. dec 2016 Var ikke det jeg håbede , men hva. Må vist ha fat i ny brænder og så igang. Tak for svar smiley

• #9   15. feb 2021 Hej fandt du fejlen

• hans b
    hans b Tilmeldt:
    apr 2008

#10   27. feb 2021 Nej. Fandt aldrig fejlen

Kommentér på:
Oliefyr Touran

Annonce