{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.604 visninger | Oprettet:

Claus H
Claus H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

4-5 klonk lyde fra forhjul {{forumTopicSubject}}

Hej. Ved qashqai fra 2008.
Hver gang jeg skal ud at køre, kommer der 4-5 klonk lyde fra højre forhjul.
Uanset underlag. Ca ved 5-10 km/t.
Der er skiftet bærekugle i højre side, nye bremser, støddæmpere, fjedre , nye dæk og fælge, og blevet sporet.
Havde en mistanke til bremseklodser, men klonk er der stadig efter de er skiftet. Slør i kardan ? Andre bud ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4-5 klonk lyde fra forhjul
  • #1   29. dec 2016 Styrekugle, Stabilisator, topleje støddæmper osv.

• Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    dec 2016

#2   29. dec 2016 Top leje er skiftet og stabilisator ( kødbenet ) også.

• #3   29. dec 2016 Har du skiftet hele bærearmen, ellers kan det jo være bøsningerne. Min Kammerats Opel lavede det nummer et år efter vi havde skiftet bærearme, en bolt i bageste bøsning blev spændt, problem løst- ikke at jeg tror det kan hjælpe dig, men et eksempel på hvor lidt , der skal til smiley
    Jeg har også oplevet et drivakselled gav klonklyd, selv om vi ikke kunne høre noget ved at dreje

• #4   29. dec 2016 Hej
    Kødbenet!
    MVH KP

• #5   29. dec 2016 Tandstang?

• #6   30. dec 2016 Er det kun ved første igangsætning efter opstart?
    Ved at Quashqai deler meget teknik med Renault, og de laver en ABS selvtest når man sætter igang første gang efter opstart. Lyden minder om den du beskriver.

• #7   30. dec 2016 Motorophæng? Min gør det også, kun når jeg giver gas fra starten, skifter gear op ad vejen så kommer der klonk lyd. Da min bil skulle spores sidste måned hos quickpot, så blev den også tjekket. Styretøjet var okay og han mente det kunne være motorophæng

• #8   30. dec 2016 har også måtte forklare til en del kunder at den lyd ofte stammer fra ABS der selvtester.

• Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    dec 2016

#9   1. jan 2017 Karsten p: kødbenene er skiftet. Det gav klonk lyde når jeg kørte over små ujævnheder, lyden forsvandt da de blev skiftet.
    Men de nuværende klonk lyde er svære at lokalisere. ABS selvtest? Har haft qashqaien i 3 år nu , og klonk lydene er først kommet her det sidste års tid.
    Lydene kommer altid efter at bilen bilen har stået stille et stykke tid. Kun ved fremad kørsel, Ca efter 50 m og kun ved Ca 5-10 km/t.
    Er bilen varm kommer lydene ikke. Har prøvet at bakke, sætte i p ( automatgear ) og så køre frem, men så ingen lyd.
    Har snakket med flere værksteder og de kommer alle med deres bud. Har sagt at de måtte skifte alt det de ville, det skulle bare være for egen regning hvis problemet ikke blev løst. Det var der sjovt nok ingen der ville smiley
    Jeg har en bekendt med en lift, så nu ryger den på den og så går vi alt igennem. Bare rart at vide hvor vi skal kigge og teste.

• #10   1. jan 2017 Har præcis samme problem kun venstre side. Ingen ved hvad det er, de gætter på motorophæng men ikk sikkert smiley

• Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    dec 2016

#11   29. jan 2017 Hej . update.
    så kom bilen på liften og fik det hele kigget igennem.
    venstre forhjulsleje har slør. kan rokke det frem og tilbage. styrestang bevæger sig ikke.
    se video : https://youtu.be/onC1ifqaTYo
    hvis jeg rokker hjulet frem og tilbage kan jeg høre nogle klonk lyde som vist kommer fra kardan ind mod gearkassen. tror ikke det betyder noget, der skal jo ikke være slør i lejet - så går ud fra at de forsvinder når der kommer nyt leje på. synes ellers klonk lydende kommer fra højre side, men det kan jo nok forplante sig og snyde.
    i får en update når lejet er skiftet smiley

Kommentér på:
4-5 klonk lyde fra forhjul

Annonce