{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.760 visninger | Oprettet:

Nødprogram turbo mm, nogen der kan hjælpe? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Har over de sidste par måneder rodet med at min motor går i nødprogram uden at være kommet løsningen vildt meget nærmere. Der er skiftet n75 ventil, tryk og vacuum slanger er gået i gennem og det eneste der lige skulle være der er at slangen der går til intercooler virker lidt løs, men kan det virkelig være det, der får den til at gå i nødprogram?. Med VCDS melder den Boost Deviation negative, men må blank indrømme at jeg ikke endnu er den vidst store mekaniker og helst ikke vil til at splitte mit motorrum ad uden assistance :).

Men er der monstro en eller nogen fra trekantsområdet eller deromkring der kan og vil hjælpe mig??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nødprogram turbo mm, nogen der kan hjælpe?
  • #1   30. dec 2016 Jeg vil jo være så påståelig og skrive dit VNT i turbolader er groet fast.
    Det er en af det mest udbredte problemer, som ikke ret mange opdager.

• #2   30. dec 2016 HansZafiraOPCHald,

Det var også en af mine mistanker, men den leverer fint nok ladetryk i 1 og 2 gear. Men i de andre 3 gear er det at problemerne virkelig opstår. Men jeg kan som sagt se og føle at der er en trykslange til intercooler der måske er løs og det muligvis er det, der giver problemer.

Men uanset om det er den trykslange eller VNT delen så er det ikke noget jeg lige umiddelbart er frisk på selv at kaste mig over lige pt. Derfor at jeg spurgte om nogen kunne hjælpe, ikke som i at komme med ideer herinde, men som i stikke snotten i motorrummet sammen med mig og finde årsagen og få det løst...

• #3   30. dec 2016 En trykslange er vel "ligetil" smiley
    Skille ad, rense og montere igen.
    Turbo og VNT, det er lidt mere bøvlet ja, af med møllen, rense med turboskum, og rense af yderligere.
    Men jo, vi kunne da evt. se på det.
    Ved ikke hvor du kommer fra ?

• #4   30. dec 2016 Hans, det med at pille trykslangen af og blæse intercooler igennem osv er fint nok, men det med at skille turbo osv af, er lidt over mit niveau endnu :P. Men jeg er fra Fredericia.

• #5   30. dec 2016 ud af det du skriver lyder det som turbo der er groet fast på regulator

• #6   30. dec 2016 Rolator Joe, så burde den vel ikke kunne lave boost overhovedet?

• #7   30. dec 2016 Jo den over bosster nemlig først

• #8   30. dec 2016 men det nemt at tjekke nu når den kold din bil så mærk om wastegate(vacum dåsen/styringen på turbo der går en stang fra den ned på turbo ryk i den eller start bilen og tag slangen af den i tomgang vis den bevæger sig op og ned når du sætter slange på og af er din turbo ok vis ikke skal den skilles af og renset eller ny/brugt på

• #9   30. dec 2016 det ikke alle der har stang men den sidder indvendig

• #10   30. dec 2016 Hvor bor du henne af?

• #11   30. dec 2016 det har passaten tdi den er vacum styre med en stang der går på en arm på turbo der styre de variabelrotor vinger

• #12   30. dec 2016 har lavet mange af de 1.9 pd tdi motore/biler så kender dem ind og ud også alt el i dem syns de skønne at skruge på

• #13   30. dec 2016 Jo jo og det har den os sikkert men det altid dem der ikke køre

• #14   30. dec 2016 det også altid dem man høre om sjælden man høre om biler for bare køre men syns de fejl der er på passat pd 1.9 pd tdi tit er turbo problemer eller utæthed svinghjul tandenpumpe plus dysser men det også tit biler der ikke er bleven passet så godt da de altid har kørt mange km

• #16   30. dec 2016 regner med det den passat pd 1.9 tdi gb han har skreven om i andre emner

• #17   30. dec 2016 Hvad fanden er en racegate ?

• #18   30. dec 2016 måske wastegaten

• #23   30. dec 2016 Vil nu holde på utæt system, 99%revnet slange/intercooler. Fastgroet vnt giver typisk overboost,,, hvis de melder lavt tryk, er det næsten altid utæthed.
    Få konen til at give den kniven.
    Så er chancen nok at der er en suuuuuuselyd fra højre side under turbo, eller venstre for,ygte fra intercooler

• #25   30. dec 2016 Det sjove er, hvis vi laver en bil på arbejdet som har overboost fejl( fastgroet vnt). Og så skifter turboen, så kommer 9 ud af 10 dagen efter og spørger in til hvorfor bilen er så sløv. smiley
    Den er ikke sløv, den kører som den skal nu, fastgroede vnt gør bilerne trækker max hele vejen, og ikke blødt.

• #26   31. dec 2016 Freeway:
    Jeg bor i Fredericia, men kører gerne for det hvis at jeg kan få Black Betty til at trække ordentligt igen smiley

Rolator Joe:
    Den overbooster overhovedet ikke, nok snarere underbooster :P. Motoren forventer ca 2300mbar men får max omkring 1600-1800. Ihvertfald ifølge VCDS. Og lige udover det her problem og så mit bøvl med komfortmodulet har der ikke været noget med den, udover mekaniske dele der skulle skiftes, som alligevel skulle skiftes på en bil af den alder. Den drypper ikke, drikker ikke olie osv så det er dejligt smiley

Tommy A:
    Du er nødt til at udspecificerer hvad du mener med en fuld log. For jeg kan lave et autoscan af bilen, men det tager jo flere minutter og giver ikke rigtigt noget andet end at skrive fejl. Så mener du ikke at jeg skal ind under målegrupper og så vælge 3 måleblokke og så logge på dem?. Og hvis det er, hvad er det så for 3 blokke der er relevant?.

Har lavet log på ladetrykket og det er allerede lavt før at den hopper i limpmode.

Johan P:
    Mistænker nu mest underboost da den ligger mellem 6-800 mbar lavere i leveret tryk end forventet når det "går galt". Og mener du at min kæreste skal give den gas mens at bilen holder stille eller?, for hun har ikke kørekort :P. Og har faktisk ikke problemer med at bilen trækker max, snarere at den er utrolig langsom om at tage ladetryk og ikke helt tager ved før omkring næsten 2600.

Men lyder til at det godt kunne være en utæthed i en trykslange eller deslige udfra hvad i alle har skudt ind med, men sådan en fejl er fandme heller ikke nem at lokaliserer >.<.

• #27   31. dec 2016 Ja, mener din kæreste giver gas mens parkeret, og du lytter i motorrummet..
    Varm motor selvf.

Så fuld gas og hold den 2-3 sekunder så du kan nå og høre hvor det suser.
    Du kan også prøve at klemme en turboslange flad mens hun gør. Hvis du kan, så der en utæthed.

Alt hvad du beskriver du oplever, tyder på lækage

• #28   31. dec 2016 Johan P, min trykslange der går til toppen af IC sidder heller ikke super godt fast, så mistanken sidder der umiddelbart. Skal abre lige kunne komme til liften og så pille lortet af og så konstaterer om der skal en ny slange på eller ej.

• #29   31. dec 2016 Den på toppen af ic. Kan du pille af uden lift, men hvis den sidder på, og ikke er skudt halvt af, samt o ring er intakt, så det ikke dér fejlen ligger

• #30   1. jan 2017 Johan P, den sidder meget løs og pt ved jeg faktisk ikke om o-ringen er der eller ej, og om den er intakt. Har dog 2 nye klar til at smide på :).

• #32   1. jan 2017 Tommy A, og det har jeg gjort og der ligger den i værste tilfælde 500-700 mbar under det den skal.

• #34   1. jan 2017 Den har jeg tænkt mig at lave nu her da jeg alligevel skal have slettet en anden fejl på bilen.

• #35   1. jan 2017 Har optaget en video mens jeg kører testen

• #36   2. jan 2017 Ser desværre sort ud for dig. Den skal bevæge sig meeeeget mere end det den gør

• #37   2. jan 2017 Johan P: Ifølge nogle af de video'er jeg har set, ser det ikke ud til at de bevæger sig ret meget. Bare se her:
    https://www.youtube.com/watch?v=mo6qC9PIuJU

Den ser da heller ikke ud til at bevæge sig ret meget. Men hvis den skal renses så må jeg se om jeg kan finde nogen der kan og vil hjælpe mig med det, for det har jeg sq ikke viden eler ekspertisen til lige pt.

• #38   2. jan 2017 jeg plejer at tjekke wastegate ved at starte bilen lad den gå i tomgang tag vacumslangen af til wastegaten så kan du se den bevæge sig så den bliver længer ca 1 til 2 cm så på med vacum slange igen så kan du se den suge og hiver stangen tilbage igen har du prøvet det ? for vis den gør det er wastegaten og de variabelrotor vinger iorden så kan det kun være en n75 ventil der ikke er i orden eller en utæthed i trykrørsystemet evt intercooler har du sat en egrblokerplade i ? vis ikke kan egrventilen være færdig utæt .men det kan også være wastegaten der ikke er justeret rigtig ind så den har det rigtig tryk par omdrejninger jo

• #39   2. jan 2017 Freeway, jeg har ikke EGR Block plader i nej, men min EGR er kodet fra elektronisk sådan at den slet ikke åbner. Men tvivler på at det er forkert justering for da jeg købte bilen sidst i august der kørte den helt fint. Men prøver lige det med vacuum slangen imorgen inden vi skal ud og kører. N75 ventilen er blevet skiftet så håber ikke det er den.

Men hvis det er min VNT eller pakdåsen der er strittet hvad koster det så at få skiftet/renset?

• #40   2. jan 2017 jamen vis du selv kan skille og rense den af koster det ikke meget men den kan være rustet så fast den ikke er til at skille af så det nummer et at sende den ud og blive renoveret det kostet 2000-4000kr jeg gav 2500kr for at få renoveret min på min passat tdi fik totalt renoveret den har du haft egr taget af manifolden og renset for sod det en nem opgave på de motore og tjek om egrventilen sider fast pga slidt eller defekt fjeder den ligner en helt alm ventil i et topstykke og lukker op og i på samme måde bare styret af vacum så tjek den ud vis en sider fast i åben stilling så har du problemet der det kan den gøre også selv om du har slået den fra i styrboxen så nummer et er altid at sætte en plade på selv om den er slået fra det har jeg også gjort ved min . har du tjekket intercooler om den er utæt det var min ved de 400.000km der var slidt et hul i den da den skævet imod noget plastik og ved 450.000km flækket slangen fra intercooler til indsugning rør og turbo ved 460-470 så har været det hele igennem selv

• #41   2. jan 2017 Kan ikke selv finde ud af at rense den. Og hvis det koster 4000 at får det gjort så kan jeg lige så godt give 2500 for en ny turbo, og nægter at tro at det kan være nødvendigt >.<. Og min EGR står ikke åbent for min mekaniker prøvede at åbne fuldt for den mens at vi stod med motoren i tomgang, og det døde den af, altså gik i stå så ved at den ikke står fuldt åben.

Burde da være muligt at skille det ad og få det renset uden at det skal koste lige så meget som en ny turbo smiley

• #43   3. jan 2017 som jeg også skriver turboen kan skilles af har selv gjort det før i tiden men de kan ruste så fast de tager skade når man skiller den af så vær forsigtig og evt brug gas og ilt så har det altid lykkes der mig og de 2500kr jeg gav var for en totaltrenoveret turbo plus den gamle i bytte

• #46   3. jan 2017 Den pris jeg har fået på 2500 blev der ikke nævnt noget om at turboen skal retur. Og tænker at man måske godt kunne få renset sin VNT orange for under 2500, men kender så bare ikke nogen der kan eller vil gøre det. Medmindre der er nogen herinde der er 100 meter mester i det og som gider hjælpe mig for en lille skilling.

Martin A:
    er næsten 100% på det ikke er min EGR, for den har vi prøver at teste og lukker helt op eller i altafhænging af hvor "hårdt" vi påvirker ventilen der lukker op for udstødningsgassen.

• #49   6. jan 2017 Prøv da at find Søren Fredslund. Mener han gør det.

• #50   26. sep 2017 N18 ventil forsøgt skiftet samt adskillige vacuumslanger og turbo og det har ikke hjulpet mig en skid. Eller den kører lidt bedre men hakker stadig i nødprogram med samme fejlkode.

What to do

Kommentér på:
Nødprogram turbo mm, nogen der kan hjælpe?

Annonce