{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.713 visninger | Oprettet:

JMN
JMN
Tilmeldt:
7. mar 2009
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 51

Ford Fiesta hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej, igår tændte en advarselslampe i min ford fiesta mk7 (billede vedhæftet). Da det skete, mistede motoren meget af sin kræft, og havde nok kun 30%. Jeg slukkede den og tændte igen, så var det væk? Nogen der har en ide på hvad det kan være?

Den skal synes nu forresten, ved ikke om det er derfor?

Det er en 1.6 TDci 2010. Fiesta.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Fiesta hjælp
  • #1   3. jan 2017 du skal have den forbi et værksted,
    der er noget gslt med motor eller et komponent på motor
    ala diesel.partikel filter eller egr ventil

    nå lampen lyaer, gå motorstyring i nødprogram, deraf nedsat kraft,

    men få det tjekket, da det kan være stoppet dpf,


  • #2   3. jan 2017 Der findes en masse info både her, og på nettet i øvrigt om netop din motor, mit gæt er en turbo der er stået af, højest sandsynligt pga. sod/koks

    http://www.turbopower.com.uy/doc/falla-turbo-motores-dv6ted4.pdf

    løsningen på min fiesta (samme model årg)
    1. udskift bundkar, hvis det ikke allerede er fikset
    2. Max interval på olie/filter skift 10-12000km
    3. rens hele indsugnings systemet
    4. få EGR deaktiveret (ikke lovligt)
    5. lidt vanskeligt, men fjern filter i banjo bolt på motoren som føder turboen med olie.


  • #3   3. jan 2017 Hvor langt har den kørt ?

  • JMN
    JMN Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 51
    #4   3. jan 2017 Den har gået 110000+

  • #5   3. jan 2017 men som #1 skriver skal den jo nok forbi en værksted hvis ikke du selv kan udlæse / fikse fejlen, men er det turboen der er færdig så skal du igennem de punkter jeg har beskrevet for ellers risiker du den nye/renoverede turbo stå af efter meget kort tid. (hoved årsagen til defekte turbo i de PSA motor er ingen olie til turboen pga. stoppet olie filter i banjo bolten)
    Det kan sagtens ske på motor med få km, især hvis olie skift intervallet har været 30Tkm eller endda højre, olie intervallet hos Ford blev sat ned fra 30 til 20Tkm men er efter min mening stadig alt for højt, anbefaler 10-12Tkm og som min bundkaret enten er trukket ned eller best et nyt fra Thansen som er helt uden problemer.
    Renoverede turbo kan købes her hvis det skulle være aktuelt, Husk der er 2 typer 90 eller 109Hk og du skal have den korrekte da den ene (109Hk) køre VTN det gør den anden ikke
    http://www.turbohuse.dk/431369944/category/888303/peugeot


  • JMN
    JMN Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 51
    #6   4. jan 2017 Ville jeg kunne sætte en lidt større på?

  • #7   4. jan 2017 ikke mig bekendt, du skal i så fald have din motorstyring om programmeret (ikke bare sådan lige noget man gør).
    Chipper du den du har, så få EGR slået fra også, fik min fikset hos scantune og de tog 3500 samlet.


Kommentér på:
Ford Fiesta hjælp

Annonce