{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Henrik M
Henrik M
Tilmeldt:
18. aug 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

Chevrolet Lacetti - dræner batteri over nat - værksted skiftet div. {{forumTopicSubject}}

Jeg har seriøst brug for hjælp!

Min 10 år gammel Lacetti 2.0 diesel dræner batteriet over natten.
Værkstedet har skiftet batteri og generator samt trukket en ny ledning direkte fra generator til sikringsboks samt fjernet min tilslutning til forstærker i håbet om at løse problemet.
Med 9000 mindre på konto har jeg ikke mod på endnu et værksted besøg. Håber I kan byde ind.

Jeg er klar på at skulle igennem en lang arbejdsag med multimeter samt fjernelse af diverse sikringer men jeg desværre ret sikker på at det eneste, der vil løse mit problem vil ende op med at skulle frakoble batteriet (erfaringer fra nettet peget mod dette).
I sidste ende vil det tvinge mig til at skulle skrotte en ellers vel kørende bil som jeg holder meget af.

Ligger nogen af jer inde med erfaringer på området?


Bedste hilsner
Henrik Malmvig



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chevrolet Lacetti - dræner batteri over nat - værksted skiftet div.
  • #1   2. mar 2017 På med et amperemeter og træk sikring efter sikring ud

  • #2   2. mar 2017 Til kr 9.000,- er det batteri og generator da også betalt!
    Den regning er alt for stor, de kan ikke bare skifte dele på må og få.
    Var batteri og generator konkret defekte?

    Autoelektriker er løsningen.


  • #3   2. mar 2017 Voldsom regning du har fået uden at din bil er i orden.
    Det tyder på at de ikke har udmålt strømforbruget.

    Prøv følgende

    1. Afmonter stel på batteriet.
    2. Sæt dit multimeter på ampere og serieforbind det mellem kablet og minus på batteriet.

    Maks ampere med alt forbrug fra ca. 0.05A.

    Afmonter én sikring af gangen til at multimeteret viser omkring 0.05A eller mindre smiley

    Problemet kan være bl.a. radio, relæ som hænger eller lign.


  • #4   2. mar 2017 Alt det der foreslås her burde være gjort hos dit værksted, ellers er de nødt til at overføre noget af den i øvrigt uforholdsvis store regning.

  • #5   2. mar 2017 Hej
    Gør som i #3
    Ved multimeter drift i 200mA område skal du være påpasselig ikke uforvarende at starter en større strømforbruger (sikringen i multimeteret går!).
    endvidere bør du på snedig vis holde kontakt mellem stel kabel medens multimeter er tilsluttet og herefter åbne forbindelsen mellem minus pol og kabelsko. Dette hindre den relative store initial strøm i at gå gennem universalinstrumentet de først 50 mS.
    Hweld og lykke med fejlfindingen
    MVH KP


Kommentér på:
Chevrolet Lacetti - dræner batteri over nat - værksted skiftet div.

Annonce