Start Ford Mondeo 2,0 TDCI 2006 130HK {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en ford mondeo 2,0 TDCI 130hk Ghia fra 2006 som er løbet ind i nogle problemer. Historien er: Bilen har hidtil virket fint, men så en dag ville den ikke starte. Starteren tager ved og motoren drejer rundt fint, men der sker ikke noget. Til gengæld står den og blinker i alt hvad der blinke kan i speedometret. Den har så været på værksted, og de har ikke kunne finde fejlen. De har været omkring en lille elboks der sidder på turboen, de har skiftet elboksen på pumpen, de har udmålt og kigget batteri diverse ledninger og generator, men intet har virket. De mener så det er styreboksen til motoren og her bliver det dyrt, for de siger, at den skal kodes til bilen og tændingslåsen og nøglen skal enten skiftes eller kodes om til den nye boks og det hele ender ud i godt 10k før det er færdigt.. Men kan det virkelig passe, at man ikke kan finde en brugt styreboks hos en hugger eller lign., kode den om og så er den kørende ? (for mindre en 10k...).
Og det er selvfølgelig også kun hvis de har ret i problemet er styreboksen. Jeg ville jo bare tro, at man kan udmåle bilen til at fortælle hvor fejlen ligger.
Håber i har nogle erfaringer og råd til løsningen på mit problem. Det er en meget solgt model, så der må være andre der har haft lign. problemer før tænker jeg
På forhånd tak for jeres tid.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 384 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.550
maj 2012
Følger: 15 Følgere: 9 Biler: 2 Annoncer: 1 Emner: 82 Svar: 240
https://www.youtube.com/watch?v=DUZue_fCT1k
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 859
Hvis du bytter rundt på de arbejdshandsker så du får gummiknopperne indad, vil du få et meget bedre greb om nøgler etc.
aug 2006
Følger: 34 Følgere: 31 Biler: 8 Emner: 27 Svar: 125
Mvh Kenneth
maj 2012
Følger: 15 Følgere: 9 Biler: 2 Annoncer: 1 Emner: 82 Svar: 240
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
Kenneth: Jeg har ikke skaffet en styreboks endnu, men jeg er ikke 100% sikker på det er den der er i stykker. Er der en måde den kan udlæses for at være sikker, inden jeg skaffer en anden?
Start Ford Mondeo 2,0 TDCI 2006 130HK