{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.176 visninger | Oprettet:

Kia Rio, periodisk svær at få i gear {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Min kone har periodisk problemer med at skifte gear i sin Rio. Det er lige meget hvilke gear skiftet er i mellem, f.eks. 3-4 gear. Det er ikke sådan at den "børster tænder" men den er svær at få i gear.

Er der andre der har oplevet det samme ?

Bilen er fra 2013, og har kørt ca. 50000. Kia siger at der kun er 2 års garanti på koblingen, men jeg mener ikke at en kobling kun skal holde 50000 Km.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kia Rio, periodisk svær at få i gear
  • #1   14. jun 2017 Er koblingspedalen "hård" når I trykker den ned eller smutter den ned som varm kniv i smør?

Koblingen er en sliddel og alt efter kørsel, så kan den sagtens være slidt op.. Specielt hvis hun er slem til at file på den...

Så tror desværre ikke, at I kan få lavet det på garantien.. (Står det ikke i jeres købspapirer hvad der er dækket?)

Er det værst når bilen er kold / varm eller ens?

• #2   14. jun 2017 Jeg ved godt at koblingen er en sliddel, men den burde holde langt mere end 50000 Km. Jeg har aldrig hørt om en kobling der kun har holdt så kort tid

Hun er ikke slem til at file på koblingen. Umiddelbart er det når den er varm, men er ikke 100% sikker.

Når den er svær at få i gear er koblingen ikke hårdere end normalt.

• #3   14. jun 2017 Tit hvis koblingen er slidt, så er koblingspedalen "hård".

De kan også gå mindre eller længere.. Det er jo alt efter hvem der kører den..

Ellers må du høre ad ved en anden forhandler, men sliddele er ikke dækket af en garanti..
    Du mener den skal holde mere end 50.000, men er der filet meget på koblingen, så er det klart den er slidt.

Havde koblingen været død, så havde hun slet ikke kunne køre.. Så ville den bare stige i omdr når hun gav gas.

I kan også prøve at få skiftet gearkasseolie.. Det kan nogle gange give lidt smiley

• #4   14. jun 2017 jeg skrev at hun IKKE er slem til at file på koblingen

• #5   14. jun 2017 #4

Hvad er slem ? Anyway.. Du får intet ud af det herinde..
    Men prøv en anden forhandler..

• #6   14. jun 2017 Er kun 2 års garanti på koblingen.

• #7   14. jun 2017 Vi ser da ofte døde koblinger på varierende mærker, under 50.000 km. Nogle kører også 300.000 på den samme. Kender ingen mærker der dækker en kobling ved 50.000 km medmindre det skyldes oliespild fra fx slavecylinder eller diverse pakdåser. ..

Kommentér på:
Kia Rio, periodisk svær at få i gear

Annonce