{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Kas
Kas
Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 18

Fordæk hænger ikke lige højt fra gulv {{forumTopicSubject}}

Hej BG eksperter,
(bil = passat 2002 1,9 tdi)

Jeg har haft min bil til syn i dag.
Da synsmanden tog bilen op på lift lagde jeg mærke til at min højre fordæk kom i luften før min venstre fordæk. Som om venstre dæk hænger lavere en højre dæk.. hvad skyldes det?

Synsmanden sagde ik noget til det, og jeg holdt mig også stille.
Men det giver også mening fordi når jeg kører bil, så føles det også at bilen er lidt lavere på venstre side end højre.. sådan har det følt i et styk tid.

Jeg har sagt det til mekanikeren før, hvor vi skiftet aksel på begge sider og fjedre+støddæmpere på hele vejen rundt også.. men problemet er der stadig..

Kortsagt, begge fordæk hænger ikke lige højt fra gulvet.
Hvad bære en fordæk der måske kunne være løs eller færdig?

Hvad skal jeg for skiftet?

Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fordæk hænger ikke lige højt fra gulv
  • #2   26. jun 2017 Det er dine bærearme. Lyder lidt som om de er blevet skiftet i den ene side, og derefter spændt forkert. Hvis det skal løses, skal du løsne boltene der holder armene på fobroen, og spænde dem igen mens bilen står i kørestilling.

- det kan selvfølgelig også være armene der er helt døde i den ene side, men så burde synsmanden have brokket sig

• Kas
    Kas Tilmeldt:
    jan 2012

#3   26. jun 2017 Mange tak Carhatt, det tjekker jeg lige. Synsmanden har godkendt bilen, ved ik om han fuldstændigt overset det eller hvad han synes.. Men for min egen sikkerhed og komfort vil jeg helt sikkert skifte bærearme, håber det vil løse problemet, Tak smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #4   26. jun 2017 Det kan også være pga den har stået minimalt skævt på liften, hvis den ene løfte arm er længere ude end den anden, så er der noget natur flex i armen, som gør at den ikke kan løfte bilen lige så højt

• #5   26. jun 2017 vil også sige det kan være den stod lidt tiæ den ene side

så løftes bilen lidt skævt,
    også vil det ene hjul være højre end det andet,

oplevet det tit på arbejde,når
    man har biler på den 4 søjlet lift

• Kas
    Kas Tilmeldt:
    jan 2012

#6   27. jun 2017 Hej igen, jeg vil lige sige at det var et andet slags lift, hvor hele bilen løftes med hjulene som helhed og dækkene hænger ikke.. liften har ikke arme, den har 2 "rampe" i sider tror den hedder sakselift .. så var der noget i midten der løftet bil stille roligt hvor jeg så forskel på dæk højde smiley

Som sagt, jeg kan også mærke forskel i min kørsel, det er minimalt men ønsker bare en dejlig stabilt kørsel smiley

Jeg har snakket med mekanikeren om bærearm, og planen er at få skiftet hele bærearm-kugle sæt da det vil være billigst og tror også bilen har behov for det. Det burde hjælpe, i det mindste undervogn bliver helt frisk, ser mig frem til det. Tak for jeres kommentar smiley

Kommentér på:
Fordæk hænger ikke lige højt fra gulv

Annonce