{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
23.468 visninger | Oprettet:

Renault EDC gear {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der har erfaring med renault EDC gear?
Jeg har en Renaul Megane fra 2012 med EDC Gear, der har kørt 100.000 km.
Den har ind i mellem hakket lidt i skiftet fra 1 til 2 gear, samtidig med et den et par gange er gået i nød system og meldt "check auto gearbox", dog uden nogen former for mislyde.
Jeg fik derfor skiftet olie på gear kassen, da jeg havde hørt at det muligvis ville hjælpe.
Fejlen er der dog stadig,og nu har jeg også fået fejlen "check anti pollution system".
Det er langt fra sikkert at de to fejl har noget med hinanden at gøre.

Er der nogle der har erfaring med disse fejl?

Jeg har ikke meget tiltro til mit lokale Renault værksted, så hvis der er nogen der kender en i Køge området der har forstand på ovenstående, må i også meget gerne skrive det til mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renault EDC gear
  • #1   16. jul 2017 Prøv at spørge hos Vallø Auto. De gutter kan en hel del med franske biler.

• #2   16. jul 2017 Renaults EDC gearkasser har det med at ruske/hakke ved rullende start i andet gear. Har selv haft en Captur 1.5 dci edc. Antipolution er en kendt fejl på 110hk dci megane. Det er enten er stik under føresædet(sjovt nok) eller brændstof temp censor.

• Betina  H
    Betina H Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 2 Svar: 2
    #3   15. aug 2017 Fandt du ud af hvad fejlen var? Min bil har nemlig lige meldt samme fejl i dag..

• #4   15. aug 2017 Renault dk har ingen løsning, da de mener at sw opdatering er veje frem. Det hjælper dog ikke en pind. Renault UK har lavet koblingsskift med succes.

• Betina  H
    Betina H Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 2 Svar: 2
    #5   15. aug 2017 Hvad gør man så, hvis renault ikke har en løsning? Skal jeg gå og være bange for min bil pludselig siger godnat, ude på Lars tyndskids mark, en mørk aften?

• #6   16. aug 2017 Det går ikke ud over holdbarheden, det er blot irriterende.

• #7   3. sep 2017 Jeg havde den ude hos Vallø Auto der kalibrerede/indstillede automatgearet. Det har fjernet både min koblingsfejl på automatgearet og min anti pollution fejl.

• Ester H
    Ester H Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #8   11. jul 2018 Min captur har netop lavet samme nummer. Er 4 år gammel og jeg er bare træt af det lige nu.
    Bliver det dyrt?

• #9   27. jul 2018 Menee at jeg gav et par tusind for indstilling/kalibrering hos Vallø auto

• per k
    per k Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 3 Svar: 2
    #10   2. okt 2018 Hey
    Min megane 3 gør det samme fra 1 til 2 gear.
    Har det stadig hjulpet efter Vallø auto?

• Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    nov 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
    #11   18. nov 2019 Hej Anden. Har Krak'ket Vallø auto men der kommer en hel stribe op. Har du evt et tlf.nr eller en adresse. Mvh Kim

• #12   1. dec 2019 Vallø Auto v/ Carsten Petersen
    Møllemarken 18
    4600 Køge
    56 26 75 51

• Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    nov 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
    #13   2. dec 2019 Håber ikke det bliver nødvendigt, men tak. Kan se at der ikke er mange der har tjek på det problem. Ha' en god dag. Kim

Kommentér på:
Renault EDC gear

Annonce