{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.170 visninger | Oprettet:

Ford Mondeo Xenon fejl {{forumTopicSubject}}

Hej venner. Har næsten lige fået denne her Mondeo fra 2012 med xenon, og når bilen har været tændt i 30sek, så melder den fejl på lygterne.

Men når jeg har trailer på, så melder den ikke fejlen.

Alle lygter virker, og har haft tester på og den melder de her fejl.

Håber i kan hjælpe mig ud her.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Mondeo Xenon fejl
  • #1   4. aug 2017 Billeder af fejlene ifølge tester

    profilbillede
  • #2   4. aug 2017

    profilbillede
  • #3   4. aug 2017

    profilbillede
  • #4   4. aug 2017

    profilbillede
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #5   4. aug 2017 hvis du køre med en adapter i trailerstikket uden at afmontere det når du ikke køre med trailer, så kan det godt give fejl.

    De 2 første fejl, har noget at gøre med motoren til lygtehøjde
    De 2 andre kunne have noget at gøre med drejelyset

    Så prøv at starte med at kontrollere sikringerne til alt hvad der har at gøre med dine forlygter


  • #6   4. aug 2017 Det er sjovt du siger det Daniel, for der sidder rent faktisk adapter på. Prøver lige nu at gå ud og pille det af og se om det hjælper.

    Krydser fingre


  • #7   4. aug 2017 Nå det hjalp ikke Daniel.

    Men syntes du ikke det er mærkeligt at den melder fejl på alle 4 ting? Ford i Italien kunne ikke umiddelbart se en fejl da alle lygter virkede, plus at den ikke melder samme fejl når jeg har trailer på.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #8   4. aug 2017 Der er typisk kun en motor i hver lygte, der styre op/ned og sideværts

    Laver lygteren en selvkontrol når du tænder bilen

    Det kunne evt være en forkert spænding ud til lygteren
    Der kan være en fejl i BCM modulet


  • #9   4. aug 2017 Fejl i trailerstik?

  • #10   4. aug 2017 Xenon drejer med, når man drejer højre eller venstre på rattet.

    Dog køre xenon ikke op og ned når man tænder lygterne samt CORNER LIGHT tænder ikke nåram drejer på rattet.

    Daniel hvor finder man BCM modulet? Ved du en del om xenon og fejlfinding på det og kan du skifte det modul for mig hvis det er?

    Chris jeg havde også tænkt tanken om det kunne være fejl installation af anhænger træk.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #11   4. aug 2017 BCM modulet er sikrings boksen i motorrummet
    BCM modulet skulle ikke være det store at skifte, men det kan godt være at det skal kodes med tester bag efter.

    Prøv at give stikken noget kontaktspray
    Hvis det ikke virker, så vil jeg anbefale dig at tage kontakt til Ford, da jeg kan læse mig frem til at der er mange der døjer med lyset på Mondeo og Focus


  • #12   4. aug 2017 Vores tidligere fabriksnye Focus ST2 kørte fra hjørne til hjørne med lyset hver gang man tændte bilen (Xenon)
    Dog sprang den ene pærer og den anden lygte nåede at gå i stykker på de 4 mdr vi havde vores, som det meste andet i bilen... smiley
    Pærerne alene koster små 1000 kr stykket


  • #13   5. aug 2017 Øv noget pis. Tak for hjælpen venner

  • #14   24. aug 2017 Nå, lige en opfølgning på fejlen.

    Efter at søge som sindsyg på Google osv, fandt jeg et forum emne fra England, hvor der er en der skriver at han har prøvet det samme og at det godt kunne være sikring nr 39.. og fandme ja, det var det samme hos mig, sikring nr 39 og så virkede der hele igen..

    Håber nogen derude kan bruge dette til noget. God weekend.


Kommentér på:
Ford Mondeo Xenon fejl

Annonce