Mærkeligt motor problem? Mazda 6 {{forumTopicSubject}}
Hey!
Jeg har en Mazda 6, hvor motoren igår begyndte at være ustabil, den ryster når jeg giver lidt gas men er 100% stabil ved højere RPM og motorvej, valgte så at tjekke om der var undertryk i benzin tanken og bingo, der var en del vacuum i tanken - tjekkede så olie pinden og olie låget til motoren og synes det havde en duft af benzin, men olien havde stadigvæk en tyk konsistens og olien antændes ikke hvis man sætter ild på det, men duften er ihvertfald stærk af benzin - Dufter syntetisk olie sådan normalt eller er der røget en benzin pumpe eller noget lignede?
Skal til mekanikeren her snart, men står og har meget travlt med begravelser osv. så ville hører om det er sikkert at kører i svinet indtil den bliver kigget på her om nogle dage?
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 247
Hvis det er en ældre model, kan motorstyringen "0" stilles ved af tage stelkablet af batteriet et kvarter/halv time.
Hvis det en relativ nyere model, skal det en fejludlæsning af motorstyringen til.
jul 2011
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 39
Det er en 2004 model, så den er lidt ældre - Hvad vil det gøre at sætte det til 0?
jul 2011
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 384 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.550
jul 2011
prøver at køre uden senere
Jeg laver olieskift hver halve år ca
jul 2011
Det er en 2.0, olien er tyk og et godt stykke over minimum - Burde jeg tage batteriet fra og se?
Mærkeligt motor problem? Mazda 6