{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifte støddæmper, skal tårnleje også skiftes
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #1   29. aug 2017 hvis de ikke er i stykker så nej.

• #2   29. aug 2017 slf skifter du tårnleje når du har dæmper af.. det da for dumt at spare 150 kr og så skifte det senere og så skal betale for ny sporing..

• #3   29. aug 2017 jeg har godt nok skiftet mange toplejer uden bilen skal spores .

• #4   29. aug 2017 så er du da også en kvaj....

• #5   29. aug 2017 det er det man kalder platter mekaniker

• #6   29. aug 2017 Vladimir N
    Pas nu på ikke at blive for smart i en fart typen, der ved det hele.
    Nogle biler kan kun spores toe in/out og min bil er en af den slags.....
    Desuden ændre du ikke på nogen indstilling på sporingen ved afmonteres og genmontering.

Til jer andre, tak for svaret.

• #7   29. aug 2017 jo jo i er sikkert også dem der laver rust med byggeskum og spartel...

når du sætter nye tårnlejer ændrer du stadig indstillinger da den kommer aldrig til at sidde som før..

• #8   29. aug 2017 Fedt nok at kalde andre for kvaj, mens man selv var i tvivl om bilen skulle spores for ikke så længe siden smiley

http://www.bilgalleri.dk/forum/teknik/1069254-sporing_af_bil

• #9   29. aug 2017 har skiftet toplejer på flere biler hvor jeg har fået sat sporing udstyr på bagefter hvor den stod som den skulle . så som jeg sige det ikke altid det ændre sporingen på bilen at skiftet det. men med den måde du skriver på tvivler jeg på du har meget forstand på biler #7

• #10   29. aug 2017 mirza A
    Er du komplet dum, eller prøver du bare at spille en?? min opslag er næsten 3 år gammel.. jesus

hvis du tager på et værksted vil de spore bilen 110%
    men nu var det jo ikke det var min pointe. det var det ville være dumt at spare de søle kroner når man skal have det af... når man skifter udrykkere så skifter man også kobling, det vil være dum andet

• #11   29. aug 2017 Ja jeg er meget dum smiley undskyld far

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #12   29. aug 2017 hvor sidder koblingen i en stødæmper, før eller efter tårnleje ? hvis vladimir er klog er jeg glad for at være dum...

• #13   29. aug 2017 nu har jeg lavet bil i 21 år
    og de sidste 4 år været i lære som mekanikere,
    og vi har aldrig sporet en bil, når der kun er skiftet tårnleje,

da den ændring man vil lave kun er på nogen få minuter i et styretøjs vinkel,

men har man eks skifte en bærekugle, der er bolte med 2 eller 3 bolte, der kan man ændre eks camber lidt, og det kan have negativ indflydelse på styretøjets vinkler,

så der kan der komme på tale og spore en bil,

og nogen få minutter i et styretøj er ikke meget
    tænk at man skal dele 1grad op i 60 dele, når vi snakker styretøj,

så bare det at løsne evt kontramøtrik på styrestang, ændre toe et par grader,

derfor man har noget man kalder tolerance
    eks polo den skal stå 0'00"
    + - 0'05"

altså 0 grader og 0 minutter
    + - 0 grader og 0,05 minutter

prøvnog del en grad op og del den i 60, og så tag det halve, så har du hvor meget toleanre er,

og det er sjællendtdu. ændre så meget ved og skifte tårnleje på de fleste biler,

men har du flere ting skilt af i undervognen,
    ja så er det en god ide og spore

men køre bilen ligeud, udne og trækkke til siderne, eller slide dæk skæv,

ja så behøver man ikke spore

• #14   29. aug 2017 Har skiftet fjedre foran både med og uden nye toplejer, kommer jo også lidt an på om de stadig er friske og måske ikk så gamle eller har kørt jorden rundt et par gange.. men hvis du skal betale dig fra at få det lavet er det ikke mange penge at smide efter nye toplejer nu når det er skildt ad alligevel, hvis de så skulle skiftes kort tid efter. Men kan du skifte det selv koster det jo kun tiden at skrue lidt igen..

• #15   29. aug 2017 Hej
    Jo det er go skik - Husk at give dem ekstra vandfortrængende fedt og de holder endnu længere.
    Normal ingen sporing efterfølgende med mindre af/på montering har flyttet på hjulgeometri
    MVH KP

• #16   29. aug 2017 #14
    Jeg skifter selv, så de gamle får lov at blive på. Bilen havde kørt 276 kkm da jeg købte den uden service historik, så om tårnlejerne har rundet jorden 6-7 gange eller er næsten nye er umuligt at vide.

Kommentér på:
Skifte støddæmper, skal tårnleje også skiftes

Annonce