{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rens af motor med brint (hydrive)
  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #1   30. sep 2017 Troll

• #2   30. sep 2017 ?

• #3   30. sep 2017 Det giver ikke ret meget, hvis du i forvejen passer din bil og kører friskt indimellem.
    Og hvis den er kokset helt til, hjælper det heller ikke.
    Det er ikke en mirakelkur, men nærmere en hjælp. Bell-add additiv i tanken virker bedre efter min erfaring (Jeg har fået en hydrive rens på en af mine biler, for at teste. )

• #4   30. sep 2017 Din bil er for ny. Har haft positive oplevelser med det, og mindre positive. De anbefaler fra producenterne at en rens faktisk skal kører 40-45 minutter, men med mindre gas out put. Hydrive renser kun på 20 minutter.

Ihvertfald den maskine jeg undersøgte køb på. Men har kun haft positive oplevelser, men flere bekendte var der ingen forskel.

• #5   30. sep 2017 Troelsen: En golf 6 er da ikke for ny til at være sodet til.
    Den kører med direkte indsprøjtning og er faktisk ret slem som alle andre med direkte benzin indsprøjtning til at sode ventiler til.

Kender ikke til "Hydrive" men ved at "Bardahl" virker, den sprøjter rense væske ind i indsugningen som opløser ufatteligt meget skidt. Det tager cirka 1 time frem for 20 minutter som lyder lidt vildt...

• #6   1. okt 2017 Hydrive er smart på flere punkter. Bell add renser feks ikke hele spjældet og inlet manifold. Og så er det en god løsning til en træt bil der aldrig har fået additiv før, da det løsner de øverste lag i små "bider". En bil der har kørt 250.000km og så får en gang rens risikere at løsne store klumper som sætter sig uheldigt. Hydrive vil i teorien også løsne flere ting, da brint kemisk vil binde sig til rigtig mange ting kontra mineralsk terpentin (som er det der i dyse/rense additiver).

Det er en god og billig løsning ifht nogle af de andre dyre løsninger derude smiley

• #7   1. okt 2017 Johnny - Nu har jeg set flere eksempler på biler der har været kontrolleret før og efter rens, hvor der ikke er synlig effekt at se efter en rens med brint, og jeg har også prøvet det på egen bil. smiley Tror det virker lidt på en der ligger midt imellem, en bil der er ren virker det selvfølgelig ikke på og en bil der er total tilkokset virker det heller ikke på (Det har jeg set beviser for).

• #8   2. okt 2017 Har en golf 4 2,0 med beskidt cylinder 4 af olie. Har nemlig tænkt på at prøve hydrive og se om det gøre en forskel. Ville det hjælpe?

Bruger i forvejen addictive hver gang jeg tanker. Og når jeg skifter olie og olie filter. Så inden for den også addictive i olien. Som faktisk hjælper meget.

Men tænkte om hydrive måske kunne gøre en forskel også får alt det skidt og snavs der nu er i sådan gammel sag?

• per b
    per b Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 5 Svar: 2
    #10   19. jan 2018 Har lige prøvet på min Mercedes c320 og der er kæmpe forskel. Nu er der vild spræl i den igen. De penge er godt givet ud. (190.000 km )

• #11   15. aug 2018 jeg har prøvet det på min audi A4 benzin - ødelagt motor og adskildelse efterfølgende - den var helt sikkert ikke renset og det kan jeg lægge billeder op af - og Hydrive dækker ikke motor skader - de dækker kun din tilfredshed med en 100% ren motor hver gang - lidt noget salgs gas - men smart måde at tjene hurtige penge på.

profilbillede
  • #12   15. aug 2018 Vildt- det ser ikke sundt ud for motoren

• #13   15. aug 2018 Kenneth B

Lidt info omkring sagen kunne være rart.

Start med årgang, motor og motortype, km tal.
    Og så må du også meget gerne komme med konkrete oplysninger om hvordan en hydrive rens kan have havareret motoren. De burde jo betale hvis motoren går i stå under rensning, og det derefter viser sig at motoren er havareret.

Og mht. Om rensning virker eller ej, så har di jo kun "efter" billeder. Ingen ved vel hvor tilsodede de var inden rensningen?

• #14   15. aug 2018 Hej Henrik
    Pudsigt du selv nævner at der ikke er et før billede - det er der ingen der har - men hvad kan man også bruge det til når man er mest interreseret i at den bliver ren efter rensning

Når det er sagt så er det en Audi A4 1,8 benzin kørt 117.000 km

Rensning blev udført på en udstilling og bilen blev udstillet på stedet efter rensning og næste morgen ved start så blokere den og kommer ikke igang
    Vi tilkalder dem der har renset men de undskylder at de ingen forstand på motor -

• #15   15. aug 2018 okay.

Er det en 1.8 tfsi/Tsi?

Og har du nogen teori om hvordan hydrive rensningen kan være skyld i at motoren blokerer?

Har lidt svært ved at se sammenhængen, selvom det rigtig nok er sket kort tid efter.

• #16   15. aug 2018 Ud fra hvad jeg kan se tror jeg at det der er sket er at den sod der sidder på ventil stammerne er blevet klæbrigt når det er blevet koldt og så kan ventilerne ikke trække sig nok tilbage -

• #17   15. aug 2018 Kunne godt være en mulighed. Sod har den egenskab at det er væsentligt blødere og nemmere at flytte med når det er varmet op. Når så det bliver afkølet, så kan det nærmest størkne. Har tit set det på PSA motor når flammeskiverne er utætte, så er soden meget hårdere når motoren er kold.

Og du er helt sikker på at den ikke bare er hoppet en tand i kæden?

• #18   15. aug 2018 Ja det er jeg helt sikker på den ikke er det er blevet tjekket op og forskel på ny kæde og den jeg har skiftet er kun 3 mm så det er ikke årsagen -

Kommentér på:
Rens af motor med brint (hydrive)

Annonce