{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Turbo uden kat {{forumTopicSubject}}

Hej bg

Har lige afmonteret katten på min golf iv GTI, men nu kører ladetrykket helt i vejret, hvor den kørte 1,2 før, nu blæser den op på 1,5 ihvertfald. Kan det have nået med katten af gøre? For hvis det er derfor, så skruer jeg lige lidt ned for wastegaten, men hvis det ikke kan være derfor, så begynder jeg at lede efter andre fejl smiley

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo uden kat
  • #1   5. okt 2017 tjek om din slange fra n75 til wastegaten er tæt.
    Havde samme problem på min ibiza


  • #2   5. okt 2017 Har fundet fejlen, det er sgu pga jeg har afmonteret katten, så kan den slet ikk finde ud af det mere, så det var på med katten igen smiley Har lige haft problemet med n75 ventil slangerne, så den har fået 3 nye, og køre bare super rent nu smiley

  • #3   6. okt 2017 katten er jo en stor modstand,
    så n2pr den er fjernet, er der større flow i uddstødningen,
    så køre turbonhurtiger og trykket stiger,

    så er der ikke andre fejl, så skal trykket justeres


  • #4   6. okt 2017 Jeg vil ikke mene at trykket skal justeres af at fjernes kat.. Det burde da ikke gøre nogen forskel, en wastegate er da ligeglad om der er udstødning på bilen eller ej, trykket skulle gerne forblive det samme tænker jeg. Og hvis endelig katten fjernes, så bliver flowet bedre, hvilket er lig med mindre backpressure, hvilket burde sænke ladetrykket om noget. Men det kan jo være noget elektronisk fuckup, det skal jeg ikke kunne sige.

  • #5   6. okt 2017 Har monteret kat igen, og nu køre den som den skal igen smiley Tak

  • #6   7. okt 2017 På flere standard turbo biler, render turbotryk løbsk, når kat fjernes, det bedre flow, gør at de originale wg ikke kan flowe nok. Set det på både Starlet turbo og supra mk4

  • #7   7. okt 2017 Nåe jae okay.. Den tanke havde jeg slet ikke tænkt Finn.. Det har du da fuldstændig ret i, min Volvo gjorde skuda det samme med den originale turbo med intern WG.

Kommentér på:
Turbo uden kat

Annonce