{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.940 visninger | Oprettet:

Suzuki FAN
Suzuki FAN
Tilmeldt:
16. okt 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Suzuki Wagon R {{forumTopicSubject}}

Hej forum.

Nogen der kender en god Suzuki mekaniker i Jylland, der har prøvet at udskifte bolte i en gearkasse i en Wagon R fra 2000.

Jeg har læst at det er en typisk svaghed for modellen, at boltene rykker sig løse eller knækker, og der er lige nu opstået en metallisk lyd, f.eks. hvis man holdte en stålbolt mod en metalskive der drejer meget hurtigt.

Lyden er der kort ved normal acceleration, og var først i 1.gear, og er nu rykket med op i gearene.. der er ikke noget i 4 eller 5 gear endnu.
Der er ikke andre lyde hverken ved kørsel eller i frigear.
Gearne går også helt fint og hopper heller ikke ud af gear.

Jeg mistænker boltene...

Nogen der kender til det?
Gerne til hjælp ASAP, da jeg har brug for bilen dagligt.

Vh.
Suzuki Fan.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki Wagon R
  • #1   16. okt 2017 Forklar lige hvilke bolte du mener er en svaghed?


  • Suzuki FAN
    Suzuki FAN Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   16. okt 2017 Jeg har i denne tråd (teknik forum) med søgning Suzuki Wagon fundet/lånt tekst, samt billed, da det var perfekt beskrevet af hvad min gør, der er i den tråd dette billed, håber det kan hjælpe?


    profilbillede
  • #3   16. okt 2017 Jeg har oplevet at 2 bolte har løsnet sig på en skifte gaffel, som nok var gået løs da suzuki havde lavet skifte problemet at den ikke kunne holde sig i gear, som de nok har lavet på så mange andre af de potter, og så havde nok ikke spændt det nok, eller glemt låse sikring.
    Med det gav ikke underlige metalliske lyde, men gjorde at den ikke kunne skifte gear.
    Men de har jo ry for dårlige gearkasser.
    Så måske du skulle have den renoveret, eller bare have en anden gearkasse


  • Suzuki FAN
    Suzuki FAN Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   16. okt 2017 Jeg tænker udrykkerleje evt?
    Kobling fungerer perfekt og beskrivelsen på den "tråd", jeg nævnte tidligere beskriver præcis som det er. Derfor er jeg i vildrede.
    Det kan kun blive meget dyrt for en ny gearkasse?


  • #5   16. okt 2017 Det burde du kunne høre mens du kører hvis du påvirker koblings pedalen for så vil lyden tit ændre sig.

  • Suzuki FAN
    Suzuki FAN Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #6   16. okt 2017 Ja den siger ikke noget hvis jeg kobler ud. Holder jeg gassen siger den heller ikke så meget. I 4 gear f.eks. skurer den heller ikke.

  • #7   16. okt 2017 Har du tjekket om gearkassen er tæt eller om der er nok olie på.
    Du kunne også smutte forbi et værksted og få dem til at komme med deres bud.


  • Suzuki FAN
    Suzuki FAN Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   16. okt 2017 Ja selvfølgelig, jeg håber på nogle her kan anbefale en "ekspert" i Jylland. ? smiley

  • Suzuki FAN
    Suzuki FAN Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   16. okt 2017 Slet ingen, der kender et tlf. Nr. til en Suzuki Wagon ekspert i Jylland?

  • #10   25. okt 2017 Har du fået lavet den?

Kommentér på:
Suzuki Wagon R

Annonce