{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.563 visninger | Oprettet:

flemming P
flemming P
Tilmeldt:
7. apr 2017
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1

Strømforbrug ved slukket tænding {{forumTopicSubject}}

Hej

Når tændingen er slukket på min Peugeot 307 1,6 hdi fra 2006 er der et strømforbrug ca. 1 amp der malker batteriet.

Hvad kan årsagen være?

Har tjekket om lyskontakter i handskerum, bagagerum osv. afbryder - og det gør de.

Kan en defekt generator trække så meget? Den virker ellers helt ok og giver ca. 14.5 volt når motoren startes.

Eller måske en sikringsboks.

Er der nogen der har oplevet noget lignende?

vh
Flemming, Herning


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strømforbrug ved slukket tænding
  • #1   23. okt 2017 har du prøvet at tage en sikring ud af gangen og så mål om den stadig forbruger strøm ? . det jo bare og bliv ved ind til du finder gruppen der bruger det strøm . husk der to sikringen boxe en i motorrummet ved siden af batteriet, og en inden i bilen v.s ved rattet . men det ved du nok godt . og når du har funden den der bruger det strøm, så kan du jo se hvad den er til. men ja har set flere gange en generator der lader som den skal den kan været gået til så den bruger strøm, når bilen er slukket. så evt prøv at koble den fra også, og se om strøm forbruget stopper .

  • #2   23. okt 2017 Radio måske

  • #3   23. okt 2017 jeg havde engang en Passat som gjorde det samme, det var batteriet som afladede.

  • #4   23. okt 2017 Bagrudevisker.

  • jesper G
    jesper G Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 2 Svar: 7
    #5   23. okt 2017 jeg havde samme problem det var en knækket canbus ledning i min dør og tog langtid og finde

  • #6   23. okt 2017 luk alle døre og vinduer samt hjelm låsen men luk ikke hjelmen - lås bilen og lad der gå ca. 15 til 20 minutter og prøv så at måle igen - bilen går i "dvale" når den står i ro og det er måske det der snyder dig !
    polobjørn


  • #7   24. okt 2017 Prøv som polobjørn siger..

    - Når jeg slukker helt for tænding. Så kører min 2din anlæg stadig rundt med blæseren og køler ned i noget tid. Så du har sikkert noget der bruger strøm smiley


Kommentér på:
Strømforbrug ved slukket tænding

Annonce