{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.496 visninger | Oprettet:

Peter K
Peter K
Tilmeldt:
1. nov 2015
Følger: 2 Emner: 7 Svar: 12

Hjælp til Golf 6 1.6 TDI Bluemotion {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri

Her i går da jeg var på vej hjem fra arbejde gik min Golf 6 i nødprogram, og glødelampe pæren begyndte at blinke og motorlampen lyste gul.

Jeg havde heldigvis VCDS med, og slettede de fejl den kom med (læs nederst) og derefter kunne jeg køre i godt og vel en time ca. og så gik den i nødprogram igen, og så gentog jeg processen med at slette fejlene og kunne fortsætte normal kørsel i 20 min. ca til den gik i nødprogram igen.

Nogen der har en ide til hvad problemet kan være? Jeg er i fuld gang med at tjekke op på ledninger i motorrummet til diverse sensorer.

Info om bil: Golf 6 årgang 2012, 1.6 TDI (CAYC)

Fejl fra VCDS:


Address 01: Engine (J623-CAYC) Labels:. 03L-906-023-CAY.clb
Part No SW: 03L 906 023 MQ HW: 03L 907 425 C
Component: R4 1.6l TDI H43 9977
Revision: --H43--- Serial number: 00000000000000
Coding: 08254016032401080000
Shop #: WSC 00028 028 00024
ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023MQ 003012
ROD: EV_ECM16TDI02103L906023NR.rod
VCID: 01080FDA90B3ED4E9E-8054

3 Faults Found:
7380 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0236 00 [167] - Implausible Signal
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Mileage: 248659 km
Date: 2017.12.09
Time: 17:54:28

Engine speed: 0.00 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 54 °C
Intake air temperature: -40 °C
Ambient air pressure: 980 mbar
Voltage terminal 30: 12.085 V
Unlearning counter according OBD: 40
Charge air pressure: actual value-MAP_MMV: 3000.04 hPa
Charge air pressure specified value-MAP_SP_MMV: 3000.04 hPa
Ambient air pressure: 98 kPa abs
Particle filter: difference pressure-DIP_PF: 1.91 hPa

7382 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0236 00 [101] - Implausible Signal
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00

Engine speed: 0.00 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 255 km/h
Coolant temperature: 88 °C
Intake air temperature: -40 °C
Ambient air pressure: 980 mbar
Voltage terminal 30: 12.762 V
Unlearning counter according OBD: 40
Charge air pressure: actual value-MAP_MMV: 3000.04 hPa
Charge air pressure specified value-MAP_SP_MMV: 3000.04 hPa
Ambient air pressure: 98 kPa abs
Particle filter: difference pressure-DIP_PF: 2.90 hPa

7308 - Intake Air Temp. Sensor (G42)
P0113 00 [175] - Signal too High
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 183
Mileage: 248610 km
Date: 2017.12.09
Time: 09:18:25

Engine speed: 1802.00 /min
Normed load value: 2.4 %
Vehicle speed: 95 km/h
Coolant temperature: 94 °C
Intake air temperature: -40 °C
Ambient air pressure: 980 mbar
Voltage terminal 30: 14.908 V
Unlearning counter according OBD: 40
Engine speed: 0 /min
Vehicle speed: 0 km/h
Outside air temperature-Ambient temperature: 2.25 °C
Battery voltage: 12.1 V
Battery voltage: 12.1 V
Battery voltage: 12.1 V
Battery voltage: 12.1 V


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Golf 6 1.6 TDI Bluemotion
  • #1   10. dec 2017 du skal få udmålt de 2 føler som der vises fejlkoder på, for og se om de virker korekt.

    hvor langt har bilen kørt, for den fejlkode:
    7380 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)

    kan være fordi vnt, er sodet til, så regulere den ikke lade trykket.

    den anden skal udmåles for og se om sensoren fejler noget elelr , fejlen liger et andet sted


  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 2 Emner: 7 Svar: 12
    #2   10. dec 2017 Fejlen 7380 har den kørt med da den gik i nødprogram kan jeg se i log.
    Hvordan måler man på de sensor?


  • #3   10. dec 2017 med et scoop
    så skal man finde data på føleren, og kan se om den virker som den skal


  • #4   10. dec 2017 Er ret sikker på at begge følere sidder i map sensoren. Så kunne tyde på en knækket ledning eller defekt map sensor.

  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 2 Emner: 7 Svar: 12
    #5   10. dec 2017 Jeg fandt ud af at en af mine (2 uger gamle) LED R-Line lygter var fyldt med ca en halv liter vand...
    Har nu monteret de originale lygter, men er bange for at det vand har været skyld i en kortslutning et eller andet sted...
    Og nu virker mit horn heller ikke mere, selvom sikring er i orden og det er gennemgang...


  • #6   10. dec 2017 så lige at den skrive indsugnings luften er -40 grader
    så er man ikke i DK


  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 2 Emner: 7 Svar: 12
    #7   10. dec 2017 Ja det lyder ikke helt realistisk når jeg holder inde i værkstedet smiley
    Kan det vand i lygten have ødelagt noget i forbindelse med at de sensorer ikke virker + hornet?


  • #8   10. dec 2017 nej det har ikke noget med hinanden og gøre.



  • #9   10. dec 2017 Så må den føler som har med det at gøre jo skiftes.

Kommentér på:
Hjælp til Golf 6 1.6 TDI Bluemotion

Annonce