{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Kobling skal skiftes {{forumTopicSubject}}

Denne bil glider i koblingen ved noget belastning i området ca 1800-2700 o/min: GW 22 996.
Den er købt brugt ved 165km og havde fået skiftet kobling en gang allerede. Den har trukket campingvogn. Nu har den kørt 190km. Jeg kører tæt på 20 km/l, så jeg belaster den ikke mekanisk.
Min tidligere 140 HK Accord (også med krog), købt ved ca 200km fik kobling ved ca 250 km.
Nu har jeg ikke længere tillid til en Accord-kobling, og søger erfaringer med gode, bløde uoriginale koblinger, så jeg kan glæde mig til noget bedstefar-kørsel...
NB: Jeg har aldrig tidligere skullet skifte kobling og er ikke rytter...
Seriøse bud på uoriginale? Ikke alle mulige gode udenoms-indlæg - kun: Seriøse bud på uoriginale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling skal skiftes
  • #1   19. dec 2017 Der findes kun to store producenter - Sachs og LuK..

    Tit kan man finde Sachs dele i en Valeo kobling og omvendt, da mange af delene bruges i samme koblinger..

    Sachs går man aldrig galt i byen med smiley


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #2   19. dec 2017 har også været ude for at der var luk nav og sachs trykfod men begge mærker borger for kvaliteten

  • #3   19. dec 2017 Jeg har personligt ikke nogen erfaringer med LuK, da jeg altid har købt Sachs.
    De har aldrig skuffet mig endnu, og jeg har aldrig hørt om, at de har været dårlige på nogen måde.

    Min anbefaling er derfor helt klart Sachs. Men det kan også være at LuK er mindst lige så godt smiley


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #4   19. dec 2017 luk er samme kval men jeg foretrækker også sachs

  • #5   19. dec 2017 Tak for seriøse svar. Jeg læser det, som at jeg kan vælge begge - ikke mindst Sachs. Så skal jeg finde et værksted, som har disse i leverandør-registeret. Er der forslag til en "fri-kæde" (Automester, FTZ, Hella, .....?)

  • #6   19. dec 2017 Hvis du køber privat, så forhandler refako.dk LuK koblinger. Mister-auto.dk og mange andre har også Sachs..

    Der er også https://www.atp-autoteile.de/de

    FTZ har uden tvivl Sachs, men så skal du være erhvervsdrivende.


  • #7   19. dec 2017 Jeg kan/tør ikke selv skifte. Honda har givet tilbud, men jeg vil som udgangspunkt have Sachs. Jeg vil helst have værkstedet til at tage reservedelene hjem. Nogle vil godt skifte de dele, jeg selv kommer med, men jeg vil godt betale for, at værkstedet tager ansvaret.

  • #8   19. dec 2017 Det skal du bare bede om. Oftest er den billigere.

    Hos Hyundai er en original Sachs kobling 1500 billigere end den originale..


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #9   19. dec 2017 automester køber reservedele hos ftz og de forhandler Sachs

Kommentér på:
Kobling skal skiftes

Annonce