{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øko Chiptuning
  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #1   26. dec 2017 Jeg har på en måde. Fik i hvert fald lavet en "let" tuning. Vores Peugeot 407 blev målt til 104 heste, hvor den skulle have 109 standard. Fik den chippet og kørt ind på rullefelt til 120 heste.

    Har dog aldrig målt om det har givet noget i forhold til brændstofforbrug. smiley


  • #2   26. dec 2017 Øko tuning er lidt af en and. Man skal ikke chiptune med det formål at køre længere literen. De køre ofte lidt længere selv bilen ikke er let tunet.

  • #4   26. dec 2017 Det vil aldrig kunne tjene sig hjem, hvis man medregner værditab ved tuningen. Det vil påvirke gensalgsværdien i negativ retning.

  • #5   26. dec 2017 Jeg har oplevet at få en anelse bedre brændstof økonomi efter alm. chiptuning.. ca. 1-1,5 km/l

  • #6   26. dec 2017 Hvad motor drejer det sig om og hvem havde du tænkt skulle klare opgaven? De seriøse folk der tilbyder sådanne optimeringer vil bygge filen efter dine ønsker. Eks kolstrup han kan bygge efter om du ønsker effekt. En trailer trækker eller bare lidt bedre økonomi. Det variere meget hvor meget det giver. Men ven hentede 3km/l på hans Tdi mens de fleste ikke oplever noget da den er blevet sjovere at køre og og sjov påvirker økonomi.

  • #7   26. dec 2017 Det drejer sig om en Ford S-max 2.0 Scti Ecoboost 203 HK.

  • #8   26. dec 2017 Jeg lever af at tune biler til daglig og på mange biler er der altså noget at hente ved at optimere dem.
    Nogle biler er så vildt neddroslet at de har så få HK i forhold til vægten at man skal træde alt for meget til dem og det tager for lang tid om at komme op i fart, at man ender med at bruge mere brændstof, end hvis man havde lavet en lidt friskere acceleration og så hurtigere kunne komme i fart og holde en stabil hastighed.
    Og ved at slår EGR fra, kan man også typisk køre lidt længere på literen, da det ikke ligefrem gavner brændstoføkonomi at motoren skal forbrænde noget, som den lige har forbrændt een gang.

    brian@kolstrup-tuning.dk / 3176 7978


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #9   26. dec 2017 Jeg kan kun sige god for Brian fra Kolstrup tuning. Han har styr på det han laver smiley

  • #10   26. dec 2017 Brian S .. Nu hvor vi er ved det - Hvad kan du hive ud af en E60 550I 2007?


  • #11   26. dec 2017 Mads> Der er ikke rigtig noget at hente på dem med chiptuning alene. Der skal helst være noget trykladning vi kan pille ved, for at det rigtige giver noget.
    Man kan optimere tænding og benzin tabeller lidt, men vi snakker måske 10 HK eller noget i den stil, så det er ikke rigtig noget du kan mærke.

    Så hvis man skal noget med sådanne en, så er det noget med at opgradere udstødningsmanifolder og udstødning osv. og eller skal man gå helt amok med den store pengepung og smide en Rotrex kompressor på den.


Kommentér på:
Øko Chiptuning

Annonce