{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ØKO chiptuning
  • #1   17. nov 2021 Det kan på ingen måde svare sig. Det koster en del at få lavet, det er ulovligt og værdien af din bil falder. Det kommer ikke til at tjene sig hjem.

  • #2   17. nov 2021 I nogle tilfælde vil en chiptuning med samme kørselsmønster betyde bilen går lidt længere på literen

    men du kan også overveje bare at følge de normale gode råd for grøn kørsel
    - Følg trafikken og motorbremse
    - Højere tryk i dækkene
    - Accelerer "hurtigt" op i fart
    - Sluk aircondition/klimaanlæg

    Hvis en chiptuning koster 5000-6000 kr kan du for de penge jo købe mere end 400L brændstof

    Så hvis du kører 16 km/l i stedet for 15 km/l skal du køre mere end 60.000 km før du har hentet udgiften til chiptuning hjem med en brændstofpris på 12,5 kr

    En chiptuning vil dog kunne få din bil til at gå bedre og mere jævnt, så det er ofte den primære årsag til chiptuning. Vælg en seriøs tuner der udfører rulning på rullefelt og tjekker tingene før der udføres en egentlig chiptuning og ikke bare en der indlæser en fil


  • Christoffer N
    Christoffer N Tilmeldt:
    aug 2016

    Følgere: 3 Svar: 206
    #3   17. nov 2021 Lav det selv. Det kostede ca 750 at lave for mig.

    Søg efter en kess/ktag klon og se om den kan tage din bil


  • #4   17. nov 2021 Økotuning er bare et andet ord for en fesen chiptuning. Det giver det samme. Benzinere opnår ofte ikke bedre økonomi, ligesom mange diesler gør.

  • #5   17. nov 2021 det har da fået min altea 2.0 tdi op på 22 kml

  • ThomasHala
    ThomasHala Tilmeldt:
    okt 2021

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 5
    #6   18. nov 2021 Så det kan altså ikke betale sig?

  • #7   18. nov 2021 #6
    Som skrevet allerede i #1, så nej, det kan på ingen måde svare sig.


  • #8   18. nov 2021 Bay? Du er som sædvanlig helt forkert på den.

    3500-4000kr incl rullefelt er en lav pris at betale for en god gang mere køreglæde. Går ud fra det er en 1.4 tsi 150 han har. De får typisk 180hk 320nm. Custom dsg software (ekstra) kan anbefales både for holdbarhed og køreglæde.


  • #9   18. nov 2021 #8
    Han spørger til økonomi og jeg svarer med baggrund i økonomi. Og her er svaret helt klart, at det ikke kan svare sig. Den vil ikke tjene sig hjem igen.

    Om man så skal gøre det alligevel, må være et spørgsmål om de øvrige præferencer. Det skal jeg ikke blande mig i. Det bliver ikke lovligt, så jeg kan ikke anbefale det, men om man føler, det ellers er pengene værd, må være en mere individuel sag.


  • #10   18. nov 2021 #MAVR
    I mange tilfælde kører turbo biler bedre efter en chiptuning og indkøring på rullefelt

    Og mange annoncere også med bedre brændstof forbrug, men trods man har chiptunet biler i mange år efterhånden, har jeg aldrig set en eneste dokumentation for den påstand

    Så Bay har ret i man ikke skal chiptune ud fra et økonomisk synspunkt. Man bør i stedet for overveje sit kørselsmønster, der er nok meget mere og hente


  • #11   18. nov 2021 Tror at Bay skal læse op på lovteksten, chiptuning er i princippet lovligt hvid det det overholder bla. støjkrav. At det så kræver en kontrolrapport som er kostbar og derfor ingen der gør er en anden sag.

    Jeg mener at ordet økotuning er et salgstrick. Benziner har ikke noget økonomisk at hente i fleste tilfælde. Diesel er der ofte, men hvis man kun går efter økonomi skal man ikke tune sin bil.


  • #12   18. nov 2021 Suk...

  • ThomasHala
    ThomasHala Tilmeldt:
    okt 2021

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 5
    #13   23. nov 2021 Tak for jeres råd

Kommentér på:
ØKO chiptuning

Annonce