{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.771 visninger | Oprettet:

Koebben
Koebben
Tilmeldt:
7. okt 2003
Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64

Ford Fiesta vil pludselig ikke starte {{forumTopicSubject}}

Min Fiesta 1.4 benz. fra 2007 ville i dag pludselig ikke starte.
Der har ikke tidligere været nogle startproblemer med den.

Det eneste jeg har gjort i dag, er at skifte en sikring der var gået til bagrudeviskeren. Viskeren virker nu igen, men efter at jeg kørte hjem og satte bilen, vil den nu ikke starte.

Starteren kører ikke engang rundt, der sker simpelthen ingenting når jeg drejer nøglen, andet end at lyset i instrumentbrættet går ud, og der er helt stille. Der er strøm på den.

Hvad kan der pludselig være sket? Det må være et eller andet i tændingssystemet tænker jeg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Fiesta vil pludselig ikke starte
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.591
    #1   1. jan 2018 Lyset forsvinder i speedometer når du prøver at starte?
    For så er det strømmen..
    Du kan sagtens måle omkring 12v på et batteri, men hvis der ikke er nogen amp tilbage, så vil den ikke kunne dreje motoren rundt, og derved starte


  • Kim P
    Kim P Online Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 673
    #2   1. jan 2018 Lyder som en død starter.

  • #3   1. jan 2018 Bagrude viskeren har måske brugt Strømmen pga en fejl. Ville prøve med nogle starts kabler

  • #4   1. jan 2018 kontroller spænding på batteri når starter aktivers,
    falder den meget,

    så prøv med startkabler fra en anden bil,
    kan den så stadig ikke, er det sikkert starteren,
    og hvis du kan komme til, sånslå på starteren med en hamme eller lingen
    og se om den så vil,
    kan være kul er ved og være slidte


  • #5   1. jan 2018 som der bliver skreven,på med nogen startkabler og se om det hjælper. det kan jo også være bagviskeren der er gået til, så den bruger strøm når bilen er slukket. vis i er flere så prøv at skubbe den i gang.kør en tur og lad batteriet op og så tjek om der er forbrug på batteriet når bilen er slukke.og tag den sikring ud igen. vis der er det. husk der går lidt inden du kan måle forbrug,da bilen lige skal lukke alle systemer ned efter den er slukket. det kan så også være dit batteri der bare er falden sammen,og evt død starter som der også blever skreven .

  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #6   1. jan 2018 Jeg tænker også selv, at det kan være starteren som der er problemer med. Jeg prøver at slå lidt på den i morgen, og så at sætte en gang startkabler til.
    Vender tilbage derefter smiley


  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #7   2. jan 2018 Så er der nyt til mysteriet:

    Jeg fik den startet med hjælp fra en anden bil. Den havde svært ved det, men kom dog igang. Den har lidt svært ved at holde tomgangen, og når den får gas, så har den problemer med at tage ved, og komme ordentlig op i omdrejninger. Jeg har derfor ikke været ude at køre i den.

    Når motoren kører, lader den med ca. 14 volt.
    Jeg udelukker derfor, at der er problemer med starter, batteri og generator, men tænker at fejlen ligge et andet sted?

    Lige efter den havde fået starthjælp, kunne den starte selvstændigt. Efter at have stået i 10 minutter, kunne den dog igen ikke selv komme igang, og den er død igen nu.

    Der lyser en lampe med et udråbstegn i "!" (ikke håndbremsen), og i instruktionsbogen står der, at det tyder på fejl i drivlinien, og at motoren fungerer med lavere effekt.

    Hvad kan der være galt? smiley



  • #8   2. jan 2018 En time løn hos mekanikeren er nok godt givet ud. Mvh hc

  • #9   2. jan 2018 kan være dårlig batteri, så den mister power under start

    kan være starte, der er slidt,
    så trækker de nogengange mange flere ampere,
    så lyder det også som mangel på strøm, selv om batteriet er fuldt opladt,


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.591
    #10   2. jan 2018 Med den beskrivelse du giver, så er det batteriet.
    Du kan starte den med hjælp - Batteri manglede power
    Den måler 14volt i tomgang - Generatoren gør sit arbejde, og prøver at lade batteriet.
    10min efter sluk og der er igen ikke nok amp til at trække motoren rundt - Batteri.

    Prøv at smid et billigt batteri i den, det koster 300kr ca og så har du hurtigt fundet ud af om det er svaret på dine problemer, eller om du skal ud og ofre lidt ekstra på en mekaniker, som kunne gå det hele igennem.
    Hvis du sender den til mekanikeren, vil han ret sikkert også starte med batteriet


  • #11   2. jan 2018 Lyder som dårligt batteri eller noget der æder en masse strøm. Har du målet AMP når den bare står uden tænding på og evt. med tænding på.?

  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #12   2. jan 2018 Jeg har lige målt batteriet igen. Det siger nu 10 volt.

    Det undrer mig bare, at da der var gang i den, og batteriet viste at det ladede med 14 volt, så ville den ikke rigtigt tage omdrejninger. Tænker derfor om det overhovedet vil hjælpe, hvis jeg skifter batteriet?

    Batteriet er sidst skiftet i februar 2016.


  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #13   2. jan 2018 Okay, @HamMedDetEneØje... smiley
    Jeg kan faktisk godt følge dig. Jeg prøver med et nyt batteri, og vender tilbage!


  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #14   2. jan 2018 Det er ikke batteriet. Skiftede det, og motoren startede, men den vil ikke tage mere end 2000 omdrejninger. Det er som om, at der sidder en blokering et sted - og denne blokering sluger givetvis samtidig strøm.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.591
    #15   2. jan 2018 Nej batteriet vil ikke hjælpe på blokeringen, den vil "kun" gøre at du kan starte bilen igen om 50min smiley

    Ang hvorfor den ikke vil tage mere gas, så kan det være mange ting, så der vil det være bedst at smide en tester på, så den lige kan tjekke systemet igennem, og komme frem til fejlen, istedet for at vi begynder at gætte os frem til årsagen.
    Men du kan selv tjekke om den er utæt nogen steder. Start motoren og sprøjt bremserens på samlingerne til luft osv, hvis der sker noget, så kan du altid prøve at tætne der


  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #16   2. jan 2018 Desværre har jeg ikke adgang til nogen tester - det må vel betyde, at den skal forbi et værksted tænker jeg.

    Er der nogle, der har kendskab til de OBD-læsere man kan sætte i bilens stik, og aflæse via en android telefon?


  • #17   2. jan 2018 prøv at tage den sikring ud igen du sætte i til den bagvisker

  • #18   2. jan 2018 hans skal prøve og få fejlsøgt rigtig

    i stedet for alt det gæt værk på kryds og tværs.

    det hjælper ham ikke, og han magter jo ikke selv opgaven,
    så søg hjælp, så få du hurtiger din bil ud og køre igen


  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #19   2. jan 2018 Det er blot fordi jeg synes det er interessant at finde ud af hvad der er galt, og forsøge at løse det selv smiley

    Jeg har lige fået udlæst en fejlkode på den.

    Den siger: "P2176 Gasspjældsaktuator styring system - tomgangstilling ikke indlært (Mitsubishi) ETV styring without adaption"


  • #20   2. jan 2018 det helt sikkert fordi den har været flad for strøm næsten,eller batteriet har været taget af.det har jeg prøvet på flere biler hvor ecuen/styreboxen har tabt indstillingen af gasspjældet. nu når du har tester på så grundjuster gasspjældet og se om det ikke løser problemet .

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.591
    #21   2. jan 2018 Det er ret normalt at en bil glemmer sine indstillinger, så prøv at få den grund indstillet igen, så burde den være på vejen igen.
    Og så tjek lige for utætheder i systemet, da det også kan give den fejl


  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #22   2. jan 2018 Tak! smiley

    Hvad vil det sige at få den grundindstillet igen?


  • #23   2. jan 2018 Jep du skal lave en grundjustering af gasspjældet. ikke andet,det har du måske fået gjort før?

  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #24   2. jan 2018 @Freeway: Nope, det har jeg ikke fået gjort før. Og jeg må være ærlig at sige, at jeg ikke ved hvordan jeg gør det.

  • #25   2. jan 2018 det vil sige man sætter tester på og går ind og justere gasspjældet så det ved hvad tomgang er og fuld gas. på min tester har jeg en autoindstilling.hvor jeg bare trykker så grundjuster den gas spjældet selv. hvad tester har du ?

  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #26   2. jan 2018 Jeg har ingen tester selv. Er på ingen måde mekaniker smiley
    Læste bare koden ud med en mobilscan via OBD-stikket.


  • #27   2. jan 2018 ok så skal du nok forbi et værksted og have dem til at grundjuster den. og mener ikke det mobilscan kan gøre det. det kan vist kun læse koder ud og slette det igen. men det kan ikke kostet meget at få et værksted til at gøre det. for det tager Max 5 minutter med at sætte computer til og gøre det .kunne nemt have gjort det for dig men bor jo i nordJylland så det ikke nemt smiley

  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #28   2. jan 2018 Tak for svarene i det mindste. Nu er jeg da nået så langt på egen hånd, så er det jo minimalt hvad jeg skal ud og købe mig til.

    Og ja, mobilscan udlæser bare fejlkoden.


  • #29   3. jan 2018 Du kan ikke sige at din generator virker bare fordi den lader med 14 volt. Den skal jo også smide nogle ampere afsted også. Så forbi et værksted og få kontrolleret ladningen og få en rigtig tester på bilen

Kommentér på:
Ford Fiesta vil pludselig ikke starte

Annonce