{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.121 visninger | Oprettet:

Kobling {{forumTopicSubject}}

Peugeot 308 fra 2014

Har på det seneste fået nogen problemer med min kobling. Når jeg trykker den i bund og slipper igen så kommer den forholdsvis okay halvvejs og så kan den finde på at sidde fast, hvor et lille skub med foden kan få den til at hoppe det sidste stykke. Og selvfølgelig når jeg trykker den så er de første 3-5cm uden modstand og derefter kan man mærke den bliver hård.
Jeg har læst mig lidt frem til at det måske kunne være slave cylinderen der er utæt og skal skiftes, men nu er jeg blevet lidt i tvivl om det måske ikke kunne være nok med at udlufte koblingen, hvis der skulle være noget luft i systemet.
Nogen der har en ide til hvad det kunne være og hvad jeg skal gøre? Vil nemlig ikke investere i nye reservedele, hvis det kan undgås selvfølgelig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #1   19. feb 2018 Det lyder mere som en defekt hovedcylinder

  • #2   19. feb 2018 Kunne også være udrykkerlejet

  • #3   19. feb 2018 Jeg håber stærkt det ikke er hoved cylinderen, men har set det som en mulighed. Udtrykkerlejet havde jeg ikke tænkt på, da jeg ikke troede den kunne ha en indflydelse på det.. Jeg er en type der holder meget på koblingen så det er vel muligt at den er blevet slidt eller noget smiley


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #5   20. feb 2018 Udrykkerleje er da ligeså slemt, så skal gearkassen af, og når man skifter udrykkerleje tager man også koblingen mens gearkassen er af. Jeg står og skal skifte både hovedcylinder og slavecylinder på min egen bil imorgen, og det er hurtigt klaret. Købte delene ved autodoc til svimlende 490kr med fragt. Men start med ny væske og luft ud, kan du ikke få luftet ud igen er din hovedcylinder færdig.

  • #6   21. feb 2018 Jeg er ikke helt så god til det med biler, men jeg har set et par videoer om hvordan man udlufter koblingen, men synes godt nok at min slave cylender ikke har en udluftnings ventil som man kan åbne og lukke. Hvordan finder man da ellers ud af hvor fejlen er, hvis ikke udluftning hjælper (hvis det lykkedes mig at gøre det).
    Fransk bil smiley


  • Jens H C
    Jens H C Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 3
    #7   26. jul 2019 308 2015 har problemer med koblings hovedcylinder bliver slidt på kuglen der går ind i pedal konsol. sidder en lille plast clips og låser pinden med kuglen på og den arbejder sig ind i materialet og skaber problemet at pedalen skal hjælpes op med foden......skift slavecyl og problem er væk.....ca 1200 kr original del

  • Jens H C
    Jens H C Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 3
    #8   26. jul 2019 har tilgængæld fejl på motorstyring som følge af dette, siger at koblingspedal vandring er for lang og kan ikke slette fejl med uoriganaltester, så må til peugeot et smut

Kommentér på:
Kobling

Annonce