{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.233 visninger | Oprettet:

Grand vitara 1,9 ddis hjælp {{forumTopicSubject}}

Hey,

Min grand vitara er begyndt at smide en meget tung hvid røg, indtil den blir varm så går det over i lidt sort diesel røg,

Den er begynd at æde olie alt for hurtigt,
Den har fået en ny mhale turbo som er under et halvt år gammel,

Den gamle intercooler sprang, den fik en ny og mener det startede efter der med den hvide røg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grand vitara 1,9 ddis hjælp
  • #1   22. feb 2018 har en ven jeg har hjulpen med hans bil magen til din. den tog også turboen. og motoren røg der efter.også selv om der var kommen helt ny turbo på. Så skilte vi den helt af. Der hade olieringen sat sig pga af sod på stemplet. plus hovedlejer til kromtappen var slidt plus pejl lejer. selv om motoren gik ok. Så skiftet lejer skåle komplet til alt. nye pakninger. og ventil hætter. plus nye stempel ringe og olie ringe. og olie pumpe. og det hele var sket pga partikelfilter var total stoppet til. Så den hade for meget modstand i udstødningen.og derfor sodet stempler og det til. Så det var en stor omgang. den hade kørt 2250000km ca. men nu køre den som ny. også sidste gang jeg hjælper med sådan en omgang. honet også alle cylinder så de var som nye. Så håber ikke det er det din også har gjort . og grunden til vi (renoveret)den var at en anden motor kostet kassen og så hade de stadig kørt små 200.000km.

• #2   22. feb 2018 Partikkelfiltret er fjernet på min, bliv det inden det her skete

• #3   22. feb 2018 Hvad hade den kørt da du tog den af ?. nu siger du den ryger hvidt til at starte med. den bruger ikke vand vel. og har du testet returen til dyser. Så kan du hurtig se om de fejler noget.

• #4   22. feb 2018 175000km

Den blev fjernet fordi det var tæt på at være stoppet også, så fjernet der for at være på den sikre side

• #5   22. feb 2018 men prøv lige og tage indsugning slange/alu rør af til turboen. og tjek turboen for slør. har prøvet at få en hel ny turbo med fejl så den gik efter 10.000km igen. Så inden du tjekker anden så tjek den igen selv om den er ny. plus det jo nemt at gøre .

• #6   22. feb 2018 Vil jeg prøve inden længe

• #7   22. feb 2018 Der er sygt meget slør i den

• #8   22. feb 2018 Ja så er den færdig. men se om de ikke vil bytte den. men husk at måle olie trykket ud til turboen. Det gjorde jeg også ved den jeg lavet for at være sikker olie trykket var i orden. men det var nu helt i orden. men den hade nu også fået ny olie pumpe. plus olietryk rør til turboen.

• #9   22. feb 2018 hvem hade du købt turboen af ?

• #10   22. feb 2018 Kan ikke huske hvad det hed, bestilte den over Tyskland,

Min bil er chippet, min ven mener at det er den gjort forkert, den tager først fat ved 3000rpm, ??? Kan han have ret i det også at det er det som har smasket den?

• #11   22. feb 2018 nej det burder der ikke ske noget ved. Det skulle den kunne holde til. men nu når du får en ny turbo på igen. Kan det også være den kommer til at trække fra bunden af bedre. da der jo evt har været en fejl i den nye turbo du har købt. Jeg købte også sådan en (billig) turbo til den jeg hjælp med. Det var noget lort den holdte også kun 5000 til 10.000km. Så fik renoveret turboen på den ved en der renovere turboer i Sundby. og det virker perfekt den trækker godt nu. før ville den nemlig også kun trække når den kom op i omdrejninger. med den nye dårlig lavet Kina turbo eller hvad nu det var.

• #12   22. feb 2018 Prøver at smide min gamle oginale turbo på igen,

troede den var defekt da der kom en høj skrige lyd ved 3000rpm, det viste sig at være partikkefilteret

• #13   22. feb 2018 Ja prøv det. vis den kun har minimal slør. Så fejler den ikke noget. og wastgaten ikke sidder fast. er det i orden hade jeg også smidt den gamle på igen .

• #14   22. feb 2018 Den fejlede ikke noget da den blev lagt i kasse, smiley

tak for hjælpen

• #15   22. feb 2018 Det var så lidt smiley

• #16   22. feb 2018 men du må da lige skrive om den kommer til at trække bedre når du har skiftet turbo smiley

Kommentér på:
Grand vitara 1,9 ddis hjælp

Annonce