{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

rust på skiven {{forumTopicSubject}}

kan det passe at den ene skive allerede er rustet ved 14-15 timers stilstand? den anden skive ser ok ud



Kommentarer på:  rust på skiven
  • #1   11. mar den anden skive

  • #3   11. mar Rust er jo ikke noget der venter pænt, det begynder øjeblikkeligt. På 14 timer kan der ske alverden. Men på den side, hvor udfaldet ikke er så voldsomt, har vandet haft bedre mulighed for at forsvinde.

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 4 Emner: 5 Svar: 150
    #4   11. mar #2 nok ikke gennemtænkt at sprøjte på bremseskiver? Sådan ser min også ud her til morgen men er væk efter 2 bremsninger. Mine skiver plejer at være rene enden jeg er nået ned af grusvejen

  • #5   11. mar Rust på bremseskiver skal bare bremses væk ja
    Det der bare er vigtigt er, at den ikke står med det der i lang tid. Så kan det nemlig ikke bare bremses væk.


  • #6   11. mar Jeg ser lige med tiden om jeg kan få bremset rustet af. men jeg skal have nye skive og bremseklodser til sommer

  • #7   11. mar Du skal ikke være bange for at lade den tage ved. Bare godt op i fart flere gange og helt ned, så skal du bare se.

  • #8   11. mar Autolakhandel.dk

    Er du skudt i låget? Sidder du og råder manden til at smøre skiverne med bremserens hver gang han holder stille, for at fjerne noget, som forsvinder når han kører igen?

    Der kan være flere grunde til at den ruster hurtigere, men det er ik værd at tænke over, da det bliver slidt af igen, når du kører..


  • #9   11. mar mange tak til jer da bilen skal synes til sommer får den nye skiver og klodser ja jeg tror I har ret med at køre stærkt og bremse oftere. mon ikke rustet slibes væk ved at bremse hårdere

  • #10   11. mar Det er bare fordi det har regnet fra den side der er kommet mest rust. Det er meget normalt, skiver er jo ubeskyttet metal.
    Så rusten kommer hurtigt


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 6 Emner: 11 Svar: 1.569
    #11   11. mar Hvor desperat er man for at saelge sine lorteprodukter naar man I weekenden sidder og promoverer sin "forretning" I forum.
    Smoeremiddel paa en bremseskive ?
    Tv shop med en 5 aarig bag mikrofonen kunne ikke engang finde paa noget saa ekstremt dumt og farligt. .


  • #12   11. mar Overfladerust er ikke til at undgå...

    Men dine bremser trænger da gevaldigt til service nu og ikke til sommer.


  • #13   11. mar #9
    Du skal da have nye skiver nu, de er jo slidt under min.


  • #14   11. mar daniel. hvordan kan du se at skiverne er nedslidte?

  • #15   11. mar Reeeel

    Kan du ikke selv se det da...

    Det ser heller ikke ud til at der er jævn bremseflade, inderste kant på bremseskiven er jo blank i begge sider, jeg vil tror at det ikke kører frit dine bremser, så derfor vil jeg da foreslå et snarligt service.


  • #16   11. mar Buggi
    jeg må da tilstå at jeg ikke har undersøgt skiverne ret meget. men jeg kan da give dig ret i dine påstande.


  • #17   11. mar De billeder du viser er det inden du har kørt i den efter 14 timer.. ?

    Luftfugtigheden er jo ret høj her hvor jeg bor, så der er det egentligt lige gyldigt om der er kommet vand direkte på skiverne.
    Så hvis det forholder sig sådan vil jeg umiddelbart tro at den ene side at bremsene hænger og bliver varm, så derfor er det ikke ens på dine skiver, uanset om den ene har fået vand eller ej.


  • #18   11. mar buggi
    Jep. kørte sidst i aftes
    hvordan tjekker jeg om bremsen hænger?


  • #19   11. mar Autolakhandel sælger produkter som han ikke kender noget til.. F.eks ved han heller ikke hvad den her produkt gør.
    https://www.bilgalleri.dk/nano-glass-belaegning-pakke/id-2210691 hvis I læser kommentarne


  • #20   11. mar Anmeld autolakhandel.dk og få dem bannet. De spammer hele bg.

    Ja det kan sagtens lad sig gøre. Men sys det der ligner mere at din kalibre slet ikke virker.


  • #21   11. mar Reeeel C

    Du kan løfte din bil op og se om hjulene drejer frit.

    Du kan også køre en tur for at mærke om det ene hjul bliver varmere end det andet.

    #19 & #20

    Måske i skal henvende jeg andetsteds, eller selv klage, jeg bruger dem ikke, så det er ikke relevant og slet ikke i denne tråd.


  • #24   11. mar nu ser den sådan ud efter 6 km bykørsel

  • #25   11. mar Autolakhandel.dk:
    Fair nok at du linker til et datablad på BR01 produktet fra APP, men når du starter med at linke til deres WB30 der er et rustløsningsmiddel MED smøring, så bliver din anbefaling MEGET farlig. Med din profil i mente begynder det at lugte af, at du bare vil sælge noget og er ligeglad med resten.

    Reeel C:
    Du skal ihvertfald have skiftet de skiver snart.


  • #26   11. mar Dan C
    så længe han vejleder og ikke vildleder så er det da vel ok

    jep. tror det er på tide at få dem udskiftet. må hellere få bestilt nogle hjem.


  • #27   11. mar Reeel C:
    Det svar han nu har slettet var ikke bare vildledning, men direkte livsfarligt. Folks reaktion er fuldt forståelig.
    Men det er korrekt at det er en god idé at rense sine bremser en gang imellem, dog ALDRIG nogensinde med et smørremiddel.

    Tjek dine bremseklodser samtidig. De er slidt efter de defekte skiver nu og du risikerer at de ikke har en optimal bremseflade.


  • #28   11. mar hvad er risikoen ved det smøremiddek som han reklamerede for?

    Klodserne skal self skiftes det kan ikke betale sig at spare nye klodser. de koster ikke mere end 130 kr


  • #29   11. mar Det første smørremiddel han linkede til, svarer til WD40. Hvis du pisser det på dine skiver og klodser nedsætter du din bremseevne en hel del og får formentlig ødelagt skiver og/eller klodser. Jeg har ikke været så dum at prøve det, men kan forestille mig at det giver en del røg...

  • #30   11. mar Du har lidt kant på skiverne men det kan meget let virke voldsommere end det er.

    Min vil har en let rusten overflade bare 3timer efter jeg er mødt på arbejde. Sjap og salt der gør det.
    Hvis bilen bremser fint og du er perlestens mekaniker så forstå jeg godt du venter lidt med skift af skiver og bremseklodser.


  • #31   11. mar Dan C
    ja self vild der komme røg ud af det hvis den er ligesom wd40

    Jeg kan vil gerne selv udskifte klodser og skiver
    den bremser fint.


  • #33   11. mar Hold nu op, i vil vel ikke kalde det der professionelt
    Det er ikke videre kvikt det i har gang i der.
    Tråden omhandler ikke jer, men kan kun konstatere at i har en aggressiv markeds føring..
    I blander jer i et emne, og ja i betaler for at reklamere og ikke ødelægge tråde med jeres reklame.

    Mon ikke rigtig mange vil fravælge jer nu.


  • #34   11. mar Det ville jeg gøre, hvis jeg ikke allerede havde gjort det.

    Tak for lort.


  • #35   11. mar Hvor mange af jer har kopieret teksten fra autolakhandel.dk som har slettet alle deres indlæg.

  • #36   13. mar Det ser også ud til su skal ha nye skiver på

  • #37   13. mar #36 det svært at bedømme rust i kanten kan virke ufatteligt voldsomt men nå du lige få fjernet rusten kan skiven sagtens være inden for min. Mål = lovlig...

    Men da skiver til en E46 ikke er voldsomt dyre så det et dumt ikke at skifte


  • #38   13. mar nemlig. jeg synes ikke det kan betale sig ikke at udskifte skiverne. i dag koster de sgu intet

  • #39   15. mar De skiver er færdige, blå og rustne, ikke sagen.

  • #40   15. mar Får snart nye på
    Forresten bremsen hænger i højre hjul. hvad er årsagen? selvom de skal udskiftes snart er det en god ide at vide det. den seneste månedstid har brændstofforbruget været stigende. løftede bilen i dag og ved rotation af højre hjul kunne jeg se at det bremsede ret hurtigt.


  • #41   15. mar Det er stemplet der ikke kan gå tilbage i cylinderen pga RUST, altså bremser den faktisk hele tiden, og jo varmere skiven bliver, jo mere bremser den, AF SIG SELV.
    Prøv at kør en tur og brems så lidt som muligt og stop så et sted og gå ud og mærk varmeforskellen på de 2 skiver.
    Varmen får også bremsevæsken til at blive dårlig, lige pludselig vil du opleve pedalen går i bund og uden særlig bremsevirkning, det sker bare når du mindst venter det!


  • #42   18. mar der er en lillebitte varmeforskel. men det er ikke ret meget. men bilen skal snart have nye skiver og klodser

  • #43   18. mar #14
    På kanten inderst og yderst på skiven, siger at skiven er slidt mere end de 2mm slid der max må være ifølge lovgivningen, dine skiver er helt sikkert slidt mere end 2mm da vi jo ikke kan se skiven bag på.


  • #44   18. mar Daniel
    De er slidte men om de er slidt med mere end 2 mm er et godt spørgsmål. en ting er sikkert og det er at de skal skiftes.


Kommentér på:
rust på skiven