{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.084 visninger | Oprettet:

Bremseudluftere - hvad bruger i??? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Jeg skal snart have skiftet bremsevæske på Vectraen.

Jeg har tidligere brugt "2-mands-metoden", hvor der sidder én i bilen og trykker på bremsepedalen, mens man åbner og lukker for udluftningsskruen osv.

Vil dog gerne fremover kunne ordne det selv, så jeg har tænkt på at købe en bremseudlufter.

Hvad skal man købe? Hvad med de udluftere, som skal kobles til trykluft? Du´r de til noget?

Fx sådan én:

https://www.harald-nyborg.dk/p4432/flowconcept-bremseudlufter

Eller hvad med denne?

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Bremser/Bremseudlufter-2000038111/

Jeg ved godt, at man kan lave én selv (fx som nedenstående), men når jeg alligevel skal købe slangen, have fundet en egnet flaske osv. så kan man jo lige så godt bruge de par håndører på at købe en "færdig" én af slagsen smiley

https://www.youtube.com/watch?v=1wwq1Vlk4Wg

Hvad bruger i, og kan i anbefale en god - og ikke nødvendigvis for dyr - bremseudlufter?

Fortsat god søndag og tak for kommentarer og inputs!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremseudluftere - hvad bruger i???
  • #1   11. mar 2018 Den første du linker til bruger jeg selv hjemme og bruger ind imellem på jobbet, når låget fra vores trykmaskine ikke passer til bilerne. Det er ganske udemærket. smiley

• rex c
    rex c Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 130
    #2   11. mar 2018 Har brugt den model fra Harald-skrald
    Fungerede faktisk helt ok

• #3   11. mar 2018 Jeg har også den fra Harald, men jeg synes så til gengæld ikke at den var kraftig nok til at klare opgaven når man eksempelvis skifter bremserør og der skal trækkes væske helt fra hovedcylinderen. Her var jeg nødt til at have en hjælper på og pumpe pedalen.

Jeg ville finde en model med en håndpumpe i stedet, da jeg personligt har en idé om man skaber et bedre vakuum med sådan en, end trykluft kan generere.

• #4   11. mar 2018 den bedste metode er helt sikkert en der pumper smiley det er noget hurtigere smiley

• #5   11. mar 2018 jeg har en der minder om den fra harl Nyborg af. bare jeg købte min ved krogslund. og den har nu virket fint har brugt den meget.

• #7   11. mar 2018 Mig og en af mine venner bruge den på trykluft fra biltema den fungere rigtig godt

• #8   11. mar 2018 Mange tak for alle kommentarer. Nu har jeg en masse info at arbejde med smiley
    Kom lige i tanke om, at min gamle luft-kompressor synger på sidste vers, så inden jeg køber en udlufter til trykluft, skal jeg vist lige have anskaffet mig en ny kompressor, da jeg kan se, at den type bremseudluftere skal have et arbejdstryk på 5-8 bar eller højere - hvilket jeg er i tvivl om, min gamle kompressor kan klare smiley

Kommentér på:
Bremseudluftere - hvad bruger i???

Annonce