{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.006 visninger | Oprettet:

Benjamin J
Benjamin J
Tilmeldt:
9. jan 2018
Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50

Rust i undervogn, er dette slemt? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ikke god til at vurdere rust, eller ret meget andet i en bil.
Så jeg vil høre jer med mere bilerfaring om dette rust er ren katastrofe, eller om den vil komme gennem syn om 1 1/2 år og helst køre de næste 3 år uden at det tærer igennem?

Er den helt gal? Eller er det i småtingsafdelingen?
Det er en bil fra 2003 med 240.000 km på tælleren.

Har smidt billederne i et galleri på min profil.
Udover det synes jeg at kunne se noget utæthed ved et lille rør på et af billederne, er det en utæthed eller andet?

Jeg har taget billederne i ultra-HD så man bedre kan se.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust i undervogn, er dette slemt?
  • #1   23. apr 2018 Ja du skal nok regne med at det er en utæthed.
    Det rust du viser der er det jeg vil kalde overfladisk, rens det løse af og behandle det nu her
    Det er småting, og uden betydning den næste tid.

    Det er helt andre steder du skal kikke efter rust


  • Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50
    #2   23. apr 2018 Så det kan stadig reddes?
    Det er godt at høre, så skal jeg bare finde ud af hvad det koster at få fjernet sådan noget rust, så den er klar til behandling.
    Jeg er nemlig langt fra kyndig til biler, er helt nybegynder som bilejer.:)

    Så det er olie der lækker?
    Jeg har ellers haft pap under bilen efter en 40 km køretur og tjekkede næste morgen, men den lå under motoren, dette er lige mellem passager og førersædet.
    Bilen bruger nemlig næsten en liter olie per 1000 km, men det har den gjort i noget tid, og der kommer intet røg ud af udstødningen, og den køre perfekt.

    Har jeg mon fundet grunden?
    Selvom den smule på billedet der, kan det virkelig blive næsten en liter per 1000 km?
    Nu har den godt nok holdt stille de sidste 2 dage, kan jo self værre at det er værre når der kommer tryk i systemet ved kørsel.
    Bare et gæt, ved intet om det.


  • #3   23. apr 2018 Ligner et rør til servostyring??

  • Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50
    #4   23. apr 2018 Jeg fik smidt billederne et forkert sted, nu skulle man kunne se billederne af rusten i undervognen på min profil.:)

    Servo fejler intet i bilen, endnu. Men hvis den lækker væske fra servo, så er det da noget møg.:/


  • #5   23. apr 2018 Det rust er heelt normalt.
    Det er tykke stykker jern og de er ofte elendigt pulverlakerede og bliver "grimme", men det er også det eneste at det ser grimt ud, for det har intet med styrken eller holdbarheden at gøre.
    Hvis du stiller din bil i en uge her i vinter, så bliver dine bremseskiver også helt rødbrune med tiden og det forsvinder igen, så snart du "sliber det" med bremser og de er som nye igen.
    Det samme med forbroen på billedet.
    Slib det evt. væk, eller sprøjt blot noget tyndt hulrums olie på først og så noget tykt undervognsbehandling på.
    Det kan købes på spray og hvis du giver det du kan se inden vinter hvert år, så holder din bil mange syn endnu smiley

    Mht. røret er jeg også tilbøjelig til at tro det er servoen.
    Og hvis ellers den ikke bruger servo væsken og drejer fint, så er der ingen grund til at gøre yderligere ved det.
    Sku det endelig gå helt til, vil du ikke miste styringen på bilen, den vil højst blive træls at parralelparkere med smiley


  • #6   23. apr 2018 Ps. er uddannet pladesmed og laver rust og biler til dagligt.

  • #7   23. apr 2018 #5 gjorde præcis det samme med min getz. Tog en kraftig stålbørste og slibet alt rust væk sprøjtet med bremserens over det hele smiley

    Til sidst gav jeg dinitrol ml (olie baseret) og dinitrol car lige efter (den tykke til at beskytte ml).
    Kan købes i harald nyborg


  • Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50
    #8   23. apr 2018 Mange tak for svarene, det er uden tvivl brugbart info.:)
    Er glad for at høre at det ikke er så slemt som det måske ser ud for en rookie som mig. Så må jeg lede efter en som kan ordne det til en fair pris.:D

    Det med servo undre mig bare lidt, for bilen har ikke hydraulisk servo, men elektrisk servo? Så bruger den vel ikke væske, eller hvad?
    Btw, nu har jeg kørt to biler med hydraulisk servo, og må indrømme at dette elektriske servo er vildt lækkert, hvert i fald efter min mening.
    Kan dreje rattet med en lillefinger, og det er næsten ligesom at køre en bil med City-drive funktion. Kan lave skarpe sving uden at skulle dreje rattet flere omgange, og den reagere prompte med ekstrem god føling og føles virkelig livligt.

    Men det er nok en smagssag, jeg blev hvert i fald ret overrasket da jeg prøvekørte den.:)


  • #9   23. apr 2018 Har den automatgear så?

    Og hvis nej, så tag lige nogen flere billeder af det rør så vi kan se hvor det går hen smiley


  • Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50
    #10   24. apr 2018 Nej det er skam Manuel gear.:)
    Jeg snupper et par billeder i morgen af røret.:D


Kommentér på:
Rust i undervogn, er dette slemt?

Annonce