2.340 visninger
|
Oprettet:
SkoleProjekt hjælp! :P (dieselmotore) {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg er igang med mekaniker uddannelsen, og er kommet til et stort "projekt" Diesel Motore.
som hoveddel / overskrift er det DIESELMOTOREN jeg er igang med
Jeg skal finde noget om:
Selve motoren.
Opbygning.
Forbrænding. (uddybende)
Fordele og ulæmper.
Vedligeholdelse.
Benzin VS. Diesel.
Prisforskel på benzin og diesel motore (hvorfor)
ALT sådan noget. Er der nogle der evt. kan hjælpe?
Links. gode råd, ord.
alt kan bruges.
Jeg skal kunne udfylde 10 sider indhold, 2 sider indformation om projektet, og 3 sider med billeder, og lign. FED FERIE :S heh
jun 2003
Følger: 39 Følgere: 41 Biler: 8 Emner: 674 Svar: 5.420
jun 2003
Følger: 39 Følgere: 41 Biler: 8 Emner: 674 Svar: 5.420
omkring diesle motorens udvikling
maj 2005
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 195
jun 2003
Følger: 39 Følgere: 41 Biler: 8 Emner: 674 Svar: 5.420
apr 2005
Følger: 99 Følgere: 96 Biler: 7 Emner: 470 Svar: 2.537
Dieselmotorens opbygning er næsten identisk med en alm. Benzinmotor, der hvor dieselmotoren skiller sig ud er; at den arbejder under et langt højere tryk og brændstoffet antændes af den høje temperatur skabt af trykket, derfor har diesel motoren heller intet elektrisk tændingsanlæg, dog er der på de fleste dieselmotorer gløderør som hjælper til at når en kold motor skal startes. Derudover er der et højtryks-indsprøjtningssystem som opererer med tryk op mod 300 bar. Og da der ikke er luft blandet med brændstoffet har dieselmotoren et separat indsugningssystem.
apr 2005
Følger: 99 Følgere: 96 Biler: 7 Emner: 470 Svar: 2.537
Benzin motoren tænder ved hjælp af det tryk(30-50) bar. der kommer, og en gnist fra tændrørene antænder luft og benzin blandingen.
Diesel motoren varmes op ved gløderør, og det høje tryk der skabes i cylinderen får dieselolien til at selvantænde.
Diesel motoren opnår højere grader C,(500-800) end benzin motoren, og diesel motoren arbejder også med et bar tryk (60-90) som ligger højere end benzin motoren.
Første takt:
-benzin motoren suger luft og benzin blanding ind i cylinderen
-Hvorimod diesel motoren kun suger luft ind.
Anden takt:
-benzin motoren komprimerer luft og benzin blandingen i cylinderen, og antænder denne blanding ved en gnist fra tændrøret.
-diesel motoren komprimerer kun luft, som når så høje temperaturer, at når dieselolien indsprøjtes i cylinderen, selvantænder den.
Tredje takt:
-benzin motoren og diesel motoren forbrænder begge deres repektive blandinger.
Fjerde takt:
-benzin motoren og diesel motoren udskiller begge forbrændingsrester, og renser ud i cylinderen.
apr 2005
Følger: 99 Følgere: 96 Biler: 7 Emner: 470 Svar: 2.537
jun 2003
Følger: 39 Følgere: 41 Biler: 8 Emner: 674 Svar: 5.420
maj 2005
Følger: 2 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 4.041
megagod side.
apr 2005
Følger: 99 Følgere: 96 Biler: 7 Emner: 470 Svar: 2.537
hehe
jun 2003
Følger: 39 Følgere: 41 Biler: 8 Emner: 674 Svar: 5.420
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
indsugning er jo bygget rimlig ens op om det er en benziner eller diesel bortser fra at dieselmotoren ikke har et gasspjæld eller dysser i indsugningsmanifolden.
SkoleProjekt hjælp! :P (dieselmotore)