2.239 visninger
|
Oprettet:
Tændingsfejl Fiat punto {{forumTopicSubject}}
Min Punto viser disse fejl.
Har skiftet tændrør, tændkabler samt tændspole.
Bilen kan gå meget ujævnt i tomgang lige når den startes.
Kan fremprovokere motorlampen ved at køre +130 også slippe gassen, som efter en overhaling fx. Den hr kun vist sig når jeg har været oppe i cirka den hastighed.
Mit forbrug er også faldet med ca. 3km/l
Hvad hulan kan der være tale om?
maj 2010
Følger: 1 Emner: 28 Svar: 74
maj 2010
maj 2010
maj 2010
maj 2010
maj 2010
maj 2010
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Men har rodet med en fiat på et tidspunkt, hvor der sad er tændings modul under indsugningen.
Det er meget sjældent jeg har rodet med fiat.
Men på det værksted jeg var skiftede vi også det samme som dig, og den blev ved med at bøvle, vi var så ved fiat og få den læst ud dengang, og de sagde med deres udstyr at der var en fejl i modulet.
Vi fik det bestilt hjem fra fiat dengang, og skiftede det, og fejlen var der stadig, men tomgangen, og jeg snakkede med en ældre mekaniker dernede, og fortalte ham hvad der var galt.
Han satte sig ind i bilen uden tester denne gang, og afbrød tændingen nogle gange, startede bilen opg gasser op i nogle minutter, og gentog det vist to gange, og vupti så var fejlen væk, han sagde at det var fordi den ikke var kodet ind, og det var den måde de gjorde det på.
Er sikker på at det var en fiat der var noget ældre end din, men er "næsten" sikker på at det også var en punto. (kan jo ikke huske alt)
Kan bare huske at det modul ikke kunne bruges fra andre biler, og at det kostede ret meget.
Har du evt. tjekket kompressionen.
maj 2010
Og ja, skiftede selvfølgelig alle 4 tændrør
Har stadig ikke fundet problemet.
Det er i øvrigt en Fiat Punto evo 1,2
reg nr: bw 70013
Tændingsfejl Fiat punto