Tip til at ramme samme sporing ved skift af styrekugle {{forumTopicSubject}}
At skifte styrekugle er jo ikke så svært. Men det er straks en anden sag at vide, om styrtøjet nu er i korrekt sporing efter at have skiftet dem (Toe inn/out). Her tæller man omgange, måler fixpunter og alt muligt.
Men jeg fik berettet en lettere metode: Sæt bilen i ratløs, På bremseskiven taper du en laser pegepind eller laser waterpass på. Peger prikken på en mur, rækværk, skur eller lign så langt væk som muligt (feks 5 eller 10m væk). Sæt et kryds/målepunkt dèr hvor prikken er.
Skift din styrekugle. juster den ind til prikken igen matcher det målepunkt du har sat.
Så kan du efterfølgende køre mere sikkert ned og få foretaget en korrekt sporing, som er det rigtige at gøre.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.179
på klistre noget maler tape på baghjulets slidbane og flugt dækside og lav en streg. Anvend evt en lang ret-skinne og en hjælper til opmærkningen.
Kontroller efter skifte at hjulet rammer samme punkt og du forbløffes over at skiftet intet har ændret. Husmandsløsningen kræver en vis grad af omhyggelighed: Fikseret ratposition, samme hjulpositioner og uændret frihøjde.
Go fornøjelse med opgaven
MVH KP
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 676
Det er noget nemmere end at rode rundt med muresnore
Tip til at ramme samme sporing ved skift af styrekugle