Renovering af bmw motor {{forumTopicSubject}}
Jeg har en 535d GT fra 2012 som har ødelagt det forreste krumtapsleje. Efter at have skiftet det ud med et nyt leje kørte motor så sejt i det, at starteren ikke kunne trække motoren rundt. Jeg forstiller mig at krumtappen eller overfalslejet er blevet skævt. Hvor kan jeg få dette renoveret og hvad vil det ca koste inklusiv kædeskift?
Motorkode: n57d30TO
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.665
Krumtappen skal ud og måles, muligvis slibes og nye lejer monteres, overvej nye stempelringe nu den er ude og skildt ad.
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
feb 2011
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Det er jo kørt fuldstændigt af sporet, hvis man bare har købt et nyt leje og smidt i.
Det skriger jo til himmelen om at ikke aner noget som helst om at fixe sådan et problem.
Og man burde køre på værksted i stedet.
Der er jo 100vis af ting som potentialt kan være galt.
Først hvorfor er lejet gået på så ny en bil?
Hvordan er ser lejet, overfald, blok og sølen ud?
Ud fra det kan man jo så holde udgifterne til hvad evt måtte kræves for at lave skaden op mod en shortblok.
Skaden kan jo kræve, nyt overstørrelse leje, flugtboring af blok, slibning eller udskiftning af krumtap, når et hovedleje er gået, hvad så med de andre lejer, kræver det nye plejlejer og evt stænger.
Hvorfor er skaden sket, oliepumpe eller manglende olie?
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.636
feb 2011
Vi er ikke uenige....
Men stadig ville jeg mene det ville klæ trådstarter at vende tilbage, oprette man en tråd med er spørgsmål og så ellers bare skider på det bagefter er rigtig dårlig still.
okt 2012
Følger: 21 Følgere: 48 Biler: 9 Emner: 65 Svar: 118
Løsningen blev en ny motor...
Renovering af bmw motor