{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.500 visninger | Oprettet:

Flemming C
Flemming C
Tilmeldt:
19. jun 2018
Følger: 10 Emner: 3 Svar: 6

holdbarhed diesel vs benzin {{forumTopicSubject}}

Hej!

jeg ved ikke så meget om motore og deres holdbarhed.

jeg overvejer at købe en golf 4 eller en audi 3.

jeg vil helst have en benzinmodel, da jeg alligevel ikke skal køre så meget om året, og fordi den er billigere at eje.

men hvad er grunden til at de fleste biler er med dieselmotor?
og hvorfor har de fleste dieselmotore gået mest?
er det af den simple grund at benzin er dyrere?
eller holder benzinmotorer ikke til at køre lige så meget som dieselmotorer?

på forhånd tak smiley


Kommentarer på:  holdbarhed diesel vs benzin
  • #1   19. jun 2018 syntes nu at det er ret lige fordelt mellem antallet af diesel og benzinbiler.

    det hele kommer i sidste ende an på vedligeholdelse hvad angår holdbarheden .
    har set dieselmotorer der er døde inden de har kørt 200000 k og har så osse set benzinmotorer som har kørt 600000 km uden at de har fejlet noget.

    jeg tror at grunden til at mange tidligere har valgt diesel er pga af et stort moment og mange hk og langt op ltr.
    idag er en diesel så ikke et hit længere da en moderne turbo benzin motor efterhånden er så veludviklede at de kan det samme rent nm og hk som en dieselmotor
    plus at de her skøre miljøtosser er overbevist om at diesel er den værste forureningskilde der findes trods det at en moderne dieselmotor ikke udleder flere farlige stoffer end end benzinmotor


  • #2   19. jun 2018 "men hvad er grunden til at de fleste biler er med dieselmotor?"
    Mener du ikke bare at der er flest af dem tilsalg?

    "og hvorfor har de fleste dieselmotore gået mest? "
    Ja du svarer lidt selv på det i linjerne over. De som ikke skal køre meget har valgt benzin.

    "er det af den simple grund at benzin er dyrere? "
    Nej. Det er af den simple årsag at diesel bruges langt mere til pendling.

    "eller holder benzinmotorer ikke til at køre lige så meget som dieselmotorer? "
    Det kommer an på om du holder dem ved lige.


  • #3   19. jun 2018 Jeg valgte TDi da jeg købte min Golf IV. Den giver et godt moment og er utroligt let kørt bil i hverdagen. Eneste alternativ jeg ser til at vælge den i benzin er en 1.8T hvis man skal havde noget der er behageligt i hverdagen... 1.6 101hl er lidt sløv selvom den klare det fint nok. 1.8 20v er sløv og ikke ret økonomisk. Og 2.0 er ret gammel rent teknisk. Turbo motoren kan godt klemmes op på 14km/l med meget god vilje men køre normalt 11.5-12 hvilket både 1.8 og 2.0 også gør 1.6 fik jeg op på 15km/l... Jeg køre 20 i min 100hk TDi.

  • Flemming C
    Flemming C Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 6
    #4   19. jun 2018 okay, så der er som sådan ikke forskel på om benzinmotoren kan holde mere eller mindre end dieselmotoren?

  • #5   19. jun 2018 nej det hele kommer i sidste ende an på vedligeholdelse


  • Flemming C
    Flemming C Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 6
    #6   19. jun 2018 okay, tak for det smiley

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #7   19. jun 2018 hvis du kører meget 20000+ og lange ture er diesel et + ellers ikke..

  • Flemming C
    Flemming C Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 6
    #8   20. jun 2018 til dagligt skal jeg ikke køre så meget. der kan jeg cykle... så skal bare finde en der er flot og har plads til børnene og jeg, eller mine guitare og jeg smiley


  • #9   20. jun 2018 Der bliver du nok udfordret når du siger Golf 4/Audi A3 fra den tid skal være flot. Hvis du alligevel skal ud at finde en flot model af dem, så er du næste bedre tjent med en nyere bil som også er billigere i årlig afgift.

  • #10   20. jun 2018 nu kender jeg ikke dit budget, men når vi snakker audi a3 og golf IV så er det vel en 20.000-30.000 kr

    biler i den prisklasse er generelt ældre modeller med mange km på klokken

    du bør finde en nysynet, og få en med lidt forstand på biler til og hjælpe med gennemgang af bilen. Jeg ville personligt gå mere op i den mekaniske stand end rust og boblende skærme. Om 2 år kan du risikere den dumper til syn, eller er så dyr og få igennem at du dropper den.

    en bil i den prisklasse kan hurtigt blive en dyr post, særligt hvis ikke du selv kan skrue eller kender en der kan hjælpe. En toppakning, tandrem, kæde, vandpumpe, kobling, gear osv er ting der kan koste op til det halve af indkøbsprisen

    vi kører selv i gamle biler med mange km på klokken, men har man til en fornuftig udbetaling, så kan en ny bil faktisk tit være billigere regnet ud over 4-5 års ejerskab. Ejerafgift på de nye benziner er tit fornuftig, der kan opnås god pris på forsikring, og der skal typisk kun almindeligt service til de første år, og så er der garantien


Kommentér på:
holdbarhed diesel vs benzin

Annonce