{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  købt brugt bil, men automatisk parkering mangler
  • #1   4. jul 2018 Kontakte forhandleren.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #2   4. jul 2018 hvorfor tjekker folk ikke de biler de vil købe ordenligt

  • #3   4. jul 2018 #2 - Det undrer også mig, ligesom det er konstant kilde til undren at folk skal spørge på et forum, hvem de skal kontakte hvis de er utilfredse med deres køb af XXXX.

    Svaret har altid været sælger, ER sælger, og vil altid være SÆLGER.

    Hvorfor er det her så svært?


  • #5   4. jul 2018 "Hvad ville i gøre? "

    Lære at parkere uden hjælp.


  • #6   4. jul 2018 Kontakt en kørelærer for at lære at køre bil. Kan du ikke køre bil, så tag bussen forbi borgerservice og aflever dit kørekort

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #7   4. jul 2018 automatisk parkering = park assist

  • #8   4. jul 2018 Hvorfor har du ikke købt en Peugeot ?

  • #10   5. jul 2018 #9
    Nej. Selvfølgelig må en sælger ikke lyve. Er man blevet lovet noget, som ikke opfyldes, så har man ret til kompensation eller udbedring.


  • #11   5. jul 2018 Har du tjekket instruktionsbogen? Ledt efter knappen over mellem rattet og vinduet?

    Hvis du har gjort dette og det ikke er der, må du jo tage fat i sælger og nappe den der fra.


  • #12   5. jul 2018 Dumme kommentarer er der mange af, når man ikke kender til situationen 100%.

    Gik ud fra at den knap ved gearvælgeren var det automatisle system, men der skal åbenbart være 2 knapper. Hvor skal man vide det fra hvis man ikke er expert.

    Sælgeren sage direkte i telefonen at den kunne parkere selv osv, også da vi hentede den hos forhandleren. Vi tænkte ikke mere over det alt virkede fint og troværdigt.


  • #13   5. jul 2018 Så må du have fat i sælgeren og bede ham eftermontere det eller give kompensation.

    Det bedste ville være at få ham til på skrift at indrømme, han har lovet det. Det kan du fx få ham til ved at SKRIVE til ham, hvordan den der automatiske parkering virker på den bil, du har købt.


  • #14   5. jul 2018 Shit hvor er der mange dum smarte mennesker.

    ”lær at parkere”
    ”tjek bilen selv”
    ”tag kørekort igen”

    Døhhh – særdeles relevant for en der spørger om hjælp.


    Hvis der i en annonce reklameres med "automatisk parkering assist" - så er det da logisk at det bør være der. Ellers er det falsk markedsføring – og bilen er købt på et forkert grundlag.
    De fleste ville nok undre sig – hvis de købte en ”projekt” lejlighed med 4 værelser – og der efter lejligheden er bygget færdig – kun er 3 værelser.

    Javel – man kan tjekke bilen – men på nyere biler, er der efterhånden så meget udstyr, at man ikke kan tjekke alt – og derfor må stole på sælger.


    Jeg har netop selv været igennem det samme med en fartpilot – og jeg gik tilbage til sælger – der dækkede 3/4 af prisen på at få det eftermonteret.

    Forhåbentligt har du taget et screenshot af annoncen?


  • #15   5. jul 2018 "Shit hvor er der mange dum smarte mennesker.

    ”lær at parkere”
    ”tjek bilen selv”
    ”tag kørekort igen” "

    Når nu trådstarter ikke selv vil informere om han overhovedet har haft kontakt til sælger er det jo svært at tage seriøst. Som Sajmon skriver det lidt - hvorfor er det altid at det ender på et forum istedet for at man først kontakter sælgeren? Det er jo ikke svært at regne ud at hvis bilen er solgt under forkerte forudsætninger så skal handlen enten gå tilbage, kompenseres eller mangler udbedres.

    Men det er 2018 - alt skal gå igennem facebook eller forums istedet for at man lige selv tager kontakt til sælger for at finde en løsning først.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #16   5. jul 2018 14
    må give dig ret i der er mange "smarte" her inde men min kommentar kan ikke komme under denne kategori når folk opretter et indlæg her omkring manglende udstyr i deres ny indkøbte bil må det jo være fordi at dette udstyr er vigtigt for dem og derfor fatter jeg simpelt hen ikke at de ikke tjekker op på dette udstyr sammen med sælger eller under prøvekørsel af vognen
    at købe bil er som regel en stor investering og så må man jo også gøre en vis indsats selv når man køber bil og har man ikke begreb om det kan man jo få sit faste værksted eller et andet værksted til at hjælpe med købet


  • #17   5. jul 2018 Det er trods alt et stykke udstyr til små 10.000 kr. hvilket på en brugt bil som denne bør kunne udløse kompensation på ala 7000 kr. Det er ikke noget man bare lige eftermonteret.
    Om parkerings assistent er latterlig eller ej? Er i min Superb og har for sjov testet det en enkelt gang. Det er imponerende effektivt til lave en parallel parkering, men det er meget grænse overskridende for et gammelt røvhul og stile på den klarer det.

    Var ikke noget jeg gad betale en masse penge for men ønsker er jo meget forskelligez
    Er bilen aftalt med, ja så skal det kompenseres eller handlen ophæves. For det er bestemt ikke noget man kan forvente der tjekkes ved prøvetur. Der gik flere uger inden jeg testede knappen.

    Når det sidder der er der i tilgift til systemet også p sensore i front som ikke er så dum en ide på en større bil.


  • #18   5. jul 2018 Der er den øverste knap med et rat afbilledet der skulle have været der

    profilbillede
Kommentér på:
købt brugt bil, men automatisk parkering mangler

Annonce