{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.477 visninger | Oprettet:

Ford 1.0 ecoboost motor havari efter overophedning {{forumTopicSubject}}

Hej.

Nogen herinde der ved hvad der går galt med disse motore når de har været overophedet og bagefter siver der vand i alle cylindre? Hældte vand på motoren efter udskiftning af den defekte slange der går fra turbo til expansion beholder (og topstykkeudluftning) og derefter var der hydrolock.

Nogen der har prøvet at adskille og se hvad der går i stykker? Tvivler på det bare er toppakning, da der var Ca 1 dl vand i hver cylinder, allerede 20 min efter jeg havde hældt kølervæske på.

Vil derudover gerne gøre ejere af disse motorer opmærksom på at få skiftet denne slange jævnligt (hver 24 mdr eller lignende) da den kun koster Ca 300 kr + moms, og den slange er åbenbart årsag til en del havarier på 1.0 ecoboost, Ford har tidligere haft kampagner kørende på netop denne slange, men det ser umiddelbart ikke ud til at der er lavet noget forbedring af den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford 1.0 ecoboost motor havari efter overophedning
  • #2   29. jul 2018 Det er en bil jeg lige hurtig kiggede på i fredags.

    Bilen har været overophedet pga. Kølervæske tab da slangen er sprækket.

    Der er så kommet en utæthed inde i motoren, og spørger derfor efter om nogen har erfaring med hvad der typisk går i stykker når denne motor overopheder. Jeg er mekaniker, så kender godt mulighederne. (evt fra utæt vandkølet turbo, defekt toppakning, revnet cylindervægge, revnet topstykke) men hvilken af mulighederne er mest sandsynlig på denne motor når det er alle 3 cylindre.


  • #5   29. jul 2018 Easy4 jeg mener det er en 2012 ford focus.

    Prøv at Google ford 1.0 ecoboost degas hose, der er en del der har fået skiftet motoren efter den slange har fejlet. Og nej det har ikke noget at gøre med ruste turbo kølerør.


  • #7   29. jul 2018 Okay. Tror ikke den som sådan mangler kompression, bilen kørte fint på alle cylindre inden der blev hældt kølervæske på.

  • #8   29. jul 2018 Benjamin c

    Jo det er nok en af de 3 ting. Det vil tiden vise.


  • #10   29. jul 2018 Okay, hvad tænker du kan være sammenhængen der?

  • #13   29. jul 2018 Ud fra det link du har sendt, så har denne focus den "nye" version slange, hvor der er gummislange fra turbo til expansionsbeholder. Men denne slange er revnet, som der også er skrevet i linket, på den lille plastik slange der går ind på siden, præcis hvor der også bliver peget på det ene af billederne. Så noget kan tyde på at den nyeste version af denne slange også kan finde på at gå i stykker.

  • #16   29. jul 2018 Vil sige du bliver nød til at få taget toppen af. og se om det er toppakningen der er røgen eller topstykket der er flækket. Det kan nemt ske vis de har kørt den brænd varm. plus når du har skilt den af. så mål blokken ud og tjek den er helt lige som den skal. plus evt at fylde vand op til toppen blokken og se cylinderen væggen ikke er flækket. har set det ske på nyere motorer. nu kan jeg ikke huske om den har løse cylinder rør. med vis den har kan de også blive utætte. kommer vandet også i olien ?. eller har du ikke tjekket det i nu.

  • #17   29. jul 2018 Jeg tænker jeg først vil prøve og se med endoscopet om der er noget åbenlyst.

    Nej fik ikke lige trukket oliepinden. Det var lige der 5 minutter over fyraften, så det blev bare lige en hurtig konstatering af vand i cylindre, og må fortsætte imorgen hvis jeg får tid til det.
    Vil vende tilbage når jeg ved noget, men ikke sikkert at kunden i det hele taget vil have mit til at skille motoren ad. Nu må vi se.


  • #18   19. jun 2019 Det er en O-ring inde bag ved forkammerdækslet der bliver utæt og så kommer der vand ind.

  • #19   19. jun 2019 Nej det var topstykket der havde taget skade. Kunne se med kamera hvordan det løb ind i cylindrene ved toppakningen.

  • Hans Ole N
    Hans Ole N Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Svar: 2
    #20   20. apr 2020 Var det topstykket.? Min søn har samme problem, derfor vil det være interessant at vide.

  • #21   20. apr 2020 Ja, topstykket var blevet skævt. Så den fik en ny motor.

Kommentér på:
Ford 1.0 ecoboost motor havari efter overophedning

Annonce