{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.326 visninger | Oprettet:

Henrik F
Henrik F
Tilmeldt:
16. aug 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19

A/C Klima Problemer på Hyundai i30 CW Stationcar 2010 Diesel. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,
Jeg har lige købt en Hyundai i30 CW Stationcar 2010 Diesel for 4 ugers siden, Hvor alt virker perfekt; til i forgårs.

Det startede med hun ikke ville starte.

Jeg troede det var batteriet da min OBD II sagde 11.2v. og start volt var på 9.2v.

så Hyundai rådede mig til at fjerne minus polen, og tilslutte en genoplader. (5Amp/h) på batteriet som er på 70 Amp & 790 Amp i start.

det viste sig at være startspærrens sikringen der var gåede, Så den blev skiftet, og så kunne hun startede igen.

Nu har hun A/C & Klima problemer! og er stadig til besvær…
Knappen [ISG off] lyser konstant!

Inden A/C-Kompressoren var hel død; stod den og slog koblingen til og fra og til og fra og …. Efter bilen var slukket. (Og der er en tikkende lyd fra kondenser rørets El-dimsedut).

Nu er alle sikringer tjekket og relæer er testet.

Der er 12v. konstant på ledningen til A/C-Kompressoren,
Og når jeg drejer det yderste på koblingen køre den fint rundt, yderdelen heraf bliver også fint trukket rundt af betlet.

Når jeg tager sikringen op, og Ohm’er der over polerne - så er der 14.03 Mega Ohm !

(med 12v. ledningen på A/C-Kompressoren).

Skulle der side en Hyundai tekniker eller mekaniker der ude, ja så vil jeg gerne vide hvad mit næste træk er – jer er hel bar og hun er en strigle.

Mvh Henrik F.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A/C Klima Problemer på Hyundai i30 CW Stationcar 2010 Diesel.
  • #1   17. aug 2018 Har du været på værksted, for at tjekke om der er nok a/c væske på?

  • #2   17. aug 2018 få lavet et a/c tjek på dit anlæg. så finder du jo ud af om den mangler gas/væske eller der er andet galt. Det kan du ikke måle dig frem til med et multimeter smiley . du kan også sætte en tester på og udlæse fejl på dit ac anlæg. og læse live værdier hvad tryk det har.

  • Henrik F
    Henrik F Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #3   17. aug 2018 Hej - tak for input, det er rigtig fint I kommer på banen, men I får ikke point for det.
    Nu har jeg det sådan at jeg helst vil selv, men pt er jeg sygemeldt og på sygepenge, så jeg har ikke sådan lige 500 - 1500 at rive ud af økonomien.
    Det var sådan, derfor jeg oprettet tråden.

    Jeg er godt bekendt med at man kan betale sig ud af ens problemer her i Danmark, det er ikke noget nyt. Så venligst stop med at sende opfordring til at jeg kan betale mig ud af det, og kom med noget konstruktivt.

    Mvh Henrik F.


  • #4   17. aug 2018 Jeg sender ikke opfordring til at du ikke selv kan lave det. men vis den mangler gas/væske og det lægger lige på minimum så kan din kompressor slå til og fra. lige som du først beskrev det. og så når den er kommen længer ned. så vil den holde helt op med at tage ved. og så er du nød til at få fyld væske på anlæget vis det er det. og når du skal have fyld det på tester de samtidige anlæget for utætheder. da det gør den maskine der fylder på først. men ellers få sat en tester på så kan du hurtig se om det er tryk sensoren på ac systemet der er defekt. da det også være skyld i det. plus du kan se hvad tryk systemet køre med. for er det for lavt så har du jo fejlen der. Det kan også være din magnet remhjul på kompressoren der er dårlig. men det nemt at tjekke. sæt plus fra batteriet på ledningen til den. og se om den slår til. vis den ikke gør så har du jo et defekt magnet remhjul.

  • Henrik F
    Henrik F Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #5   18. aug 2018 Hej Freeway, sorry, det kunne du ikke vide, til info, har jeg lavet "pfift" tester på high og low, OG der er tryk PÅ...

    Jeg har i min ovenfor beskrivelse, lavet en måle fejl, på magntspolen på ac pumpen, den er 5 Ohm og det er = med OK.
    UNDSKYLD FOR GAL INFO!


  • #6   18. aug 2018 vis du bare har tjekket ved at trykke lidt på ventilen i systemet. og den har sagt pift det vil den også gøre når der er der lavt tryk på evt. så det får du ikke meget ud af

  • #7   18. aug 2018 men har du overhovedet haft en tester på og udlæse fejl på ac systemet ?. for vis der evt er tryk nok på. Kan det være en så simpel ting som tryk ventilen der er død. Der måler trykket.

  • #8   18. aug 2018 Da jeg fik påfyldt gas på vores sidst, synes jeg han sagde der skulle være omkring et par bar på lavtryksdelen og mellem 5 og 10 på højtryksiden smiley
    Ved ikke om det er forskelligt fra bil til bil men om ikke andet skal du jo have fat i en maskine der kan kontrollere og påfylde anlægget smiley I princippet kan du vel sætte et manometer på der passer, men pas på du ikke slipper noget af gassen ud, det er ret sundhedsskadeligt


  • Henrik F
    Henrik F Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #9   19. aug 2018 ?? Hmmm ja, det er mystisk hvis den lige skulle tabe trykket, der hvor sikringen springer til startspren, men jeg hælder mere til et relæ fra kabine knappen A/C ned til + på kompressoren (hvor der er konstant 12v. På, men ingen Amp. (strøm)).
    Det kunne måske også være "Tryk Ventilen" men jeg ved ikke lige hvor den sidder (det må jeg lige have fundet ud af), når jeg finder den, kan man så "Over Luse" sådan en? ??? Så den nu sender "positiv" signal til computeren, og derved kommer der 12v. med Amp nok (strøm) til at trække pumpespolen kopling ind? ??
    (jeg har testet med 12v. og spolen og den slår ind, NB. Der er ikke sprunget nogle yderlige sikringer nu, det er tjekket).

    ---} NY info, efter en 1 times køretur og en "intereligent opladning" og "standby" i 8 timer med strøm på, og en køretur på 30 km. -
    holt "ISG" op med at lyse konstant, og nu virker "stop ang go" igen.

    Men desværre virker A/C stadig ikke.

    Mvh Henrik


  • #10   19. aug 2018 Det er en kendt fejl at hvis batteriet er lidt træt eller kommer langt ned i spænding, holder stop and to op og jeg virker, kunne være et tegne på en træt generator eller batteri

  • Henrik F
    Henrik F Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #12   19. aug 2018 Hej #10 Der er (ny) generator på før mit køb, og batteriet er super fin.
    Men ja du har en point!

    Hej #8 og #11 Super fin info som jeg han bruge,
    I kommer med i min aften bøn.


  • Henrik F
    Henrik F Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #13   30. aug 2018 Hej alle,
    Jeg sender lige en op date, det skylder jeg vist.
    Efter at have testet, målt, afprøvet, fejlfundet m.m. måtte jeg krympe til korset, og sælge hele min pantsamling, og få a/c testet fruen, det var så mærkeligt at kølervæske var sivet ud, lige der hvor en sikring springer til startspæren.
    A/C manden fortalte at den væske der er lovlig at bruge {AC134} / {AC139} har endnu mindre partikler end freon, derfor bliver vores a/c lidt utætte med tiden i samlingerne og ved pakninger.

    Der skal kun være over 5 bar på højtrykket, det må der ikke være på lavtrykket.

    Efter Ca. 1 time sage maskinen at alt var okay og at den havde påfylde Ca. 503g. Kølervæske på.

    Nu er hun igen en koldskid nå solen skindet.


    profilbillede
Kommentér på:
A/C Klima Problemer på Hyundai i30 CW Stationcar 2010 Diesel.

Annonce