{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.890 visninger | Oprettet:

Elektrodeafstand i tændrør, Mondeo mk3 {{forumTopicSubject}}

Nogle der kender den optimale elektrodeafstand i tændrør til Mondeo mk3?

Og hvor vigtigt er det, at tændrør og tændkabel er dyrt mærke??

Har lige skiftet til NGK tændrør og Janmor kabel og oplever mange problemer (sløv start, sløv accelleration, stærke vibrationer i motor og udstødning).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elektrodeafstand i tændrør, Mondeo mk3
  • #1   28. aug 2018 Skift tændspolen, det virkede på min.

    Og ja har haft dårlige erfaringer med forkert elektrode afstand.
    De er opgivet til at skulle have 1.3mm men flere inklusiv mig selv har gode erfaringer med 1.0mm da 1.3 viser sig at være for meget smiley

    OBS Det er en Duratec 2.0 motor jeg taler om, ved ikke om der er forkel på de andre.


  • #2   28. aug 2018 Blev du ik anbefalet at få tester på eller husker jeg dårligt

  • #3   28. aug 2018 Tester lige jer vise folk først smiley Hvad koster sådan en test hos mekanikeren?

  • #4   28. aug 2018 Billigere end at smide unødvendige penge efter reservedele man ik skulle bruge smiley

  • #5   28. aug 2018 Tester jer vise folk først......
    Der er jo ingen her der er synske eller kan komme med bare et lidt kvalificeret gæt, få nu en tester på den bil og se hvad den gør, det du er igang med er reservedels dart, på et eller andet tidspunkt rammer du måske skiven men jeg gætter forsigtigt på at det bliver dyrt inden det lykkes.


  • #6   30. aug 2018 Har fået tester på - den viste fejlkode P0302, forbrænding cyl. 2.

    Det viste sig, at bilen havde ædt en helvedes masse olie, uden jeg helt ved hvor meget. Den var næsten tom, uden der er læk nogle steder. Herudover var tændrør på cylinder 2 sodet til og så skidt ud, sagde mekanikeren.

    Har nu fået flere til at se på motoren og tilsyneladende kører den ikke på cylinder 2. Har hældt olie på, fået nyt tændrør i og prøvet med andet tændkabel, der er umiddelbart gnist og problemet ligger ikke dér. Prøver med kompressortest næste uge.

    Nogle bud på hvad jeg mere kan gøre eller hvad der kan være galt?? (Starter også ny tråd her: https://bit.ly/2PVlai6)


Kommentér på:
Elektrodeafstand i tændrør, Mondeo mk3

Annonce