{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford S Max
  • #1   8. sep 2018 Det lyder ikke godt. bruger den meget motor olie når den gør det?. for det lyder til den tager selv. Det kan være en defekt turbo hvor den sender olie ind i indsugningen. eller værre det kan være et dårlig stempel hvor den tager motoren olie med op i forbrændingen. eller den sender olien oven ud af ånde røret og ind i indsugningen. intet af det er godt. Det kan også være der er gået en tryk slange. men det sjælden jeg har set nyere diesel biler der gør det du beskriver. uden der er noget helt galt med motoren. kan du godt slukke den med nøglen igen. eller skal den kvæles ved at sætte den i gear når den tager fuld gas ?. Det kan også være en fejl på gas pedalen. har du haft en tester på og se hvad fejl den har ?

  • #2   8. sep 2018 Har lige sat Ny motor i. Da min den gamle gik i stå... defekt dyse på stempel 3. Da jeg starter bil med den nye motor lyder alt fint. Jeg lader den køre i tomgang i en halv time og begynder at køre hvorefter den selv speeder op og kommer op på 6000 omdrejninger. Det er en automatgear.

  • #3   8. sep 2018 okay har du haft en tester på. ? Det kan være der er noget der skal kodes og grund justeres ind. men det lyder vildt det du beskriver der sker. eller der er fejl på nogen som gør den tager fuld gas. må jeg spørger hvorfor du ikke bare udskiftet den ene dyse på din gamle motor. vis det bare var en dyse der var gået. det ville have været noget billigere. eller smadre den stemplet pga den dyse da ?. har du dobbelt tjekket alle stik er sat på den nye motor. for ved på evt vw tdi vis stikket til temperatur sensoren ikke er sat på til motoren . så starter den med 4000 omdrejninger når man starter motoren. så det kan jo nemt være Ford har noget lignende vis noget ikke er sat på.

  • #4   8. sep 2018 Tak for svar....
    Jo den smadret stempel samtidig da dyse går i stykker. Kunne ikke købe en enkelt stempel nogle steder. Prøver kigge igen i morgen. Tak for svar endnu en gang.


  • #5   9. sep 2018 Sort røg skulle gerne være uforbrændt diesel, hvor olie er blå røg, sådan groft sat op. Har du selv skiftet motor? Så motor etc er kodet til hinanden. Og du har styr på at alle vaccum og tryk forbindelser er i orden.

  • #6   9. sep 2018 jeg tænker brændstof, får den noget luft ? luftfilteret, er det total sort ?

  • #7   9. sep 2018 Det var interløler som var fyld med Oile. Dvs turbo fik suget Oil op til motor. En gang rimeligt grundigt rensning af interkøler og røret op til turbo løste problemet. Nu kører bilen som drøm.

  • #8   9. sep 2018 Det var godt :).

  • #9   9. sep 2018 Rart folk følger op og giver besked om hvad problemet var.



Kommentér på:
Ford S Max

Annonce