{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.012 visninger | Oprettet:

Claus A
Claus A
Tilmeldt:
4. mar 2017
Følgere: 92 Emner: 46 Svar: 81

Bil vil ikke gå i gear {{forumTopicSubject}}

HI i kloge mennesker her.
Jeg har en Ford Fiesta fra 2002 som er begyndt på ikke at vil i gear når
man har holdt stille i tomgang & frigear .. Hvis motoren slukkes & startes igen virker det igen ???? koblingen virker fint
Nogen der ved noget her ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil vil ikke gå i gear
  • #1   20. sep 2018 Lyder som kobling der ikke kobler nok ud

  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følgere: 92 Emner: 46 Svar: 81
    #2   20. sep 2018 Koblingen virker fint

  • #3   20. sep 2018 hvordan Ved du det du kan da ikke se ind om den kobler fint ud sæt den i gear med slukket motor og træd kobling i bund og skub bilen

  • #4   20. sep 2018 Vil også sige det enten din kobling der ikke kobler nok ud så enten er den slidt. eller så er det dine kabler/stang fra gearstangen og ud der er slidt. Det kan også være et slidt skifte gaffel inde i gearkassen.

  • #5   20. sep 2018 når du forsøger at sætte den i bakgear og den ikke vil. siger den så en knas lyd når du forsøger ?

  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følgere: 92 Emner: 46 Svar: 81
    #6   20. sep 2018 Grunden til jeg skriver kobling virker fint er fordi det er ikke hvergang den kikser & når jeg slipper koblingen er koblingspunktet fint højt... så jeg burde måske ha skrevet TROR koblingen virker fint smiley & nej den krasser ikke i bak gear

  • #7   20. sep 2018 Hvis den ikke vil i går kan du prøve at sætte den I 2 gear og så tilbage i 1, virker på nogen biler.

  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følgere: 92 Emner: 46 Svar: 81
    #8   20. sep 2018 jo det kan jeg selvfølgelig prøve... men vil hellere ha fejlen fundet & rep. den smiley


  • #9   20. sep 2018 Flyt bundmåtten, du har jo egenhændigt konstateret at koblingen virker fint.
    Du kan jo også tjekke om din gearkasse ikke sviner med gear olie.

    Alternativt må du træne dine benmuskler...


  • #10   20. sep 2018 smiley

  • #11   20. sep 2018 hvilken motor er det ? smiley

  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følgere: 92 Emner: 46 Svar: 81
    #12   20. sep 2018 motor er 1,4 nu har jeg lige kørt en tur & da jeg startede og ville ha den i bakgear ville den ikke med motor tændt. jeg pumpede en masse gange & vupti ville den.... hmmm
    kan det passe at den er med kabel & og hvis ja så burde den vel ikke kunne pumpes ??
    tænker at jer med koblings mistanken er på et godt bud... syntes alligevel at den kører med et lidt lavere koblingspunkt...


  • #13   20. sep 2018 sikkert din hoved- eller slave cyl hvis den er hydraulisk

  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følgere: 92 Emner: 46 Svar: 81
    #14   20. sep 2018 ja men det tror jeg ikke den er for kan ikke finde nogen væskebeholder til koblingen og det ser ud som om koblingsdelen er kapslet inde bag et plastik låg

  • #15   20. sep 2018 bremse og koblingsvæske kan sagtens være i samme beholder, prøv at giv mig din nr plade

  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følgere: 92 Emner: 46 Svar: 81
    #16   20. sep 2018 BL 43 521

  • #17   20. sep 2018 ja det ser ud til at den er på kabel, så kan jeg ikke spille klog længere desværre

  • #20   20. sep 2018 hvis den har hydraulisk så er du bare ud og kigge på hovedcyl og slave, se om de lækker, evt kigge oppe under din koblingspedal, måske lækker det der

  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følgere: 92 Emner: 46 Svar: 81
    #21   20. sep 2018 jeg er da ked af at lyde som om jeg er utaknemlig med modargumenter det er bestemt ikke meningen... men tænker at det at "tale om tingene vel altid er ok.." men til jer der føler jer trådt på modtag hermed min undskyldning.. Og siger tak for ALLe råd
    Har besluttet at køre til mekaniker i morgen fordi jeg ikke kan finde hydralicen...


  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følgere: 92 Emner: 46 Svar: 81
    #22   21. sep 2018 OPfølgning: Var ved mekaniker & ja korrekt det er med hydralic.. & deler beholder med bremsevæsken som også blev nævnt her... Det største problem er at komme ind til hovedcylinderen den ser ud til at være monteret inde i koblingshuset & kan det virkelig passe ??? mekaniker luftede den ud uden held... koblingspunktet er meget lavt & jeg kan stadigvæk pumpe mig til at få den i gear når den svigter... formoder der ikke er nogen nem løsning men at gearkassen skal af ik ?

  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følgere: 92 Emner: 46 Svar: 81
    #23   21. sep 2018 hov skal lige nævne at der var ikke mangel på bremsevæske i beholderen, så jeg tænker at den nok lækker i stemlet ... der var ikke noget at se ved koblingspedalen...


  • #24   21. sep 2018 du kan jo altid lave en sag på Autobutler og se hvad det ville koste at lave vs. at lave selv måske? men den burde da tabe væske hvis systemet er utæt?

  • #25   21. sep 2018 Tjeoo

    Netop, derfor har han sikkert også en slidt kobling.
    Men hvis han har været på værksted med den og de har luftet den ud, og ikke kan pege på fejlen, så kan det ikke være et særligt godt værksted.
    Hvis man kan pumpe en kobling så man kan koble ud, så er den nok slidt.
    Luft skal komme et sted fra, og gør det det så lækker den også væske et sted, men ikke skjulte steder.


Kommentér på:
Bil vil ikke gå i gear

Annonce