{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.396 visninger | Oprettet:

Typisk skift af kobling {{forumTopicSubject}}

Et par måneder efter jeg har fået min bil chippet, er den nu begyndt at glide i koblingen i 5 og 6 gear, når jeg accelererer på motorvejen, så jeg går ud fra der skal en ny kobling til.

Bilen fik i omegnen af 25hk mere og ca. 60-80Nm mere end den havde før, så jeg tror sagtens en standard kobling kan klare det, koblingen i bilen er bare ikke blevet skiftet før, og bilen har nu gået 157.000km.

Mit spørgsmål er: Hvad skifter man typisk ved et koblingsskift? Jeg vil helst ikke tages ved næsen af et værksted.

- Koblingsplade
- Udrykkerleje
- Trykplade
- Svinghjul? (Så vidt vides kører bilen med dobbelt-masse svinghjul, som jo også kan blive slidt. Den koster en del moneter, men man kan først se om den har brug for at blive skiftet når man kommer in til den. Så det er måske bare om at bede om et tilbud med og uden skift af denne, så man ikke får sig en træls overraskelse)

Ser dette rigtigt ud for jer?

Er der forresten nogen løsning i kan anbefale? Autobutler, med deres 3 tilbud. Eller måske at få det lavet i tyskland. Jeg har selv en haynes manual, men efter at have læst afsnittet igennem, synes jeg ikke umiddelbart det virker som noget jeg selv vil rode med, med de remedier jeg har til rådighed.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Typisk skift af kobling
  • #1   14. okt 2018 Er der dobbelt masse svinghjul på så skift det med det samme


  • #2   14. okt 2018 157.000 er ikke meget til en kobling. me
    Men normalt ville jeg også skifte:
    leje til højgearsaksel (hvis det er et leje og ikke en bøsning)
    Pakning højgearsaksel
    pakning krumtap
    og hvis slave cylinder til kobling sidder derinde så skiftes den også


  • #4   14. okt 2018 hvilken bil er der tale om


  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 668
    #5   14. okt 2018 Vil gætte på, at det er en 2012 Renault Megane 3 1.5 dCi.

  • #6   14. okt 2018 Komplet kobling
    Svinghjul hvis det er DMF. Hvis du kan få det, så kunne du evt. udskrifte det med et SMF, selv om det kan give en smule mere urolig tomgang.
    Div. pakdåser, f.eks. krumtap, højgearaksel og trækaksler.
    Gearolie


  • #7   14. okt 2018 Det er en Renault Mégane 1.5 dCi fra 2012.
    Mener i virkelig der også skal skiftes div pakninger, slavecylindre og lejer?
    Havde egentlig regnet med at koblingssæt, et nyt svinghjul og et udrykkerleje var fint


  • #8   14. okt 2018 Er lejer, pakninger og slavecylinder klar til udskiftning efter 6år på en Renualt?

    Så er det sgu mere sølle end jeg gik og troede. Ville nøjes med at skifte kobling og udrykkerleje. og måske Svinghjul.


  • #9   14. okt 2018 det ikke sikkert det nødvendigt at skifte pakninger osv.
    Men det er træls at skifte koblig, men det fandme træls at skille det af igen fordi man ikke gad ofrer de sidste par 200 på pakninger.

    hvis slavecylinder sidder udvendigt, så der ingen grund til at skifte den jo.


Kommentér på:
Typisk skift af kobling

Annonce