{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.225 visninger | Oprettet:

Peugeot 208 - knirkelyde fra forreste ophæng {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min svigerfar har netop fået skiftet begge forreste fjederbenslejer på hans 208’er. Kort tid efter begyndte bilen af knirke/knage fra forreste ophæng. Ifm jeg monterede vinterdæk på bilen, bemærkede jeg at der i toppen på hver fjederbens-tårn ligesom manglede en skrue - altså lige ved siden af der hvor dæmperen går op igennem tårnet. Der er et lille hul, hvor man kan ane et gevind ned - formentlig i selve tårnlejet.

Spørgsmålet er selvfølgelig - skal der ikke være en skrue der, som er med til at holde fjederbenet på plads?

Det er en 208 1,2 82hk fra 2012, km 45000.

På forhånd tak for jeres input.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 208 - knirkelyde fra forreste ophæng
  • #1   22. okt 2018 ikke sikker, hvis delen passer til flere modeller.
    men sandsynligheden er der.


  • #2   22. okt 2018 Hvis det er det "grå" felt du mener, så sætter man en dorn i når man montere fjederbenet, for at holde topskålen på plads til det er spændt. Der skal ikke sidde en bolt i. smiley

  • #3   22. okt 2018 Hvis der er skidt/fedt/undervognsbehandling eller andet på de gummi topskåle som på billedet, kan det larme helt afsindigt. Vi skifter mange af de gummidele på jobbet pga undervognsbehandling. Måske en kraftig afrensning kan afhjælpe problemet, ellers skal de skiftes.
    Desuden er den tværgående stabilisator stang på en 208 også et kendt problem, da de 2 bøsninger slipper i vulkaniseringen og så vil den larme.


  • #4   22. okt 2018 Hvordan lyder det når stabilisatoren går til? Min larmer når man kører over ujævnheder og ved hurtige retningsskift men Peugeot kunne ikke finde fejl ved service... smiley

  • #5   22. okt 2018 Knage/knirke lyd fra midt under bilen specielt ved de bløde bump hvor hele bilen bevæger sig op og ned. (Vi plejer at løsne kødbenene i begge sider og trækker den tværgående stang op og ned uden, så kommer lyden meget tydeligt hvis de bøsninger har sluppet. Hvis det kun stammer fra den ene side, så er det sikkert støddæmper eller topskål som på billedet. smiley

  • Anders  V
    Anders V Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Svar: 11
    #6   23. okt 2018 Jeg har lige fået skiftet begge støddæmpere foran pga. knirkelyde på min 208 fra 2017.
    De startede med at skifte gummi top skålene, men det havde ingen funktion..
    Bilen har kørt 55.000 km


Kommentér på:
Peugeot 208 - knirkelyde fra forreste ophæng

Annonce