{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.507 visninger | Oprettet:

Opvarmning af motor (benzin) {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Har forsøgt at læse lidt på forum omkring, hvordan man opvarmer sin benzindrevne motor bedst, men føler ikke jeg fandt helt det jeg søgte.

Personligt lader jeg min bil holde i tomgang i cirka 60 sekunder indtil omdrejningerne falder lidt, og så kører jeg ellers stille og roligt og holder bilen under 2000 omdrejninger i minutter indtil den gradvist bliver varmere og varmere.

Håber I har nogle gode tips til hvad man skal/ikke skal gøre for at varme en benzindrevet motor op.

På forhånd tak for hjælpen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opvarmning af motor (benzin)
  • #1   27. okt 2018 Jeg stopper aldrig min, på den måde er den altid driftsvarm.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #2   27. okt 2018 du behøver ikke at vente med at køre og du kan godt køre op til 3000 omd. jeg kører ca 10 til 15 min så er min olietemp 100º du kan ikke regne med din vand temperatur da den er ok før olien er varmet op.

• #3   27. okt 2018 Helt idéelt, så havde alle motorer varme i bundkaret og en elektrisk oliepumpe til at lave olietryk og pre smørring inden motoren startes op. Det ville være virkeligt fedt.

• #4   27. okt 2018 FDM anbefaler at man ikke varmer bilen op i tomgang, men derimod ved behersket kørsel med lave omdrejninger. Årsagen er at motoren bliver meget langsomt varm i tomgang, og dermed faktisk oplever større slid.

Selv kan jeg dog også godt lide lige at holde i et kort øjeblik hvis den er helt kold.

• #5   27. okt 2018 ellers få monteret et fyr, det hjælper gevaldigt på at få temperaturen og hurtigt smiley

• #6   27. okt 2018 det er bedre og først starte motor, når.man er klar til og køre.
    og så starte motor og begynder at køre uden og presse motoren.

og som en anden skrev, motor er ikke driftsvarm, bare fordi Handtemperaturen er nået 90'
    olien er meget længer tid om og komme op på driftstemperatur.

først når olien er på driftstemperatur, så er motor også på driftstemperatur

• #8   27. okt 2018 Fyret er helt klart nr 1, men det koster kassen, var det en nrelativ ny bil sparede jeg ikke det væk.

Saab lavede engang forsøg med vand akkumulator i bagagerummet, så kunne man gemme det varme vand, tror det løb ud i sandet, om man så må sige.

• #9   27. okt 2018 Jeg starter bilen og kører.
    bortset fra en Diesel har jeg ikke haft problemer med motoren siden og har kørt siden 1954

• #10   27. okt 2018 Fedt, tak for alle de hjælpsomme svar! I er nice! smiley

• #11   27. okt 2018 Jeg starter med at give fuld gas i et minuts tid. Så er motoren dejlig varm, og jeg er klar til at køre.

• #13   28. okt 2018 Nu har jeg automatgear i min bmw.. der er sådan en lille service indikator..

Tænding på, elektronik brummer li lidt 1-2 sek, starter motor og sætter den først i gear når service indukator slukker.. ca 5 sekunder fra motorstart..

Så har gearkasse og motor olietryk og alt glider fint og roligt derud af smiley

Tænding på, vent 2 sekunder så benzinpumpen laver tryk og start.. venter små 5 sekunder og kør hvorhen du nu vil smiley det ikk den store videnskab smiley

• #14   28. okt 2018 Kør den som var den stjålet!

Nej jeg starter også bare min og køre med det samme. Og ingen hurtigere accelerationer før den er varm.

• #15   28. okt 2018 Jeg sætter fyret 30-40 minutter før jeg skal køre og så sidder jeg i min varme bil og glor på kranen stå og skrabe sin bil fri for sne og frost smiley smiley smiley smiley smiley

• #16   28. okt 2018 Haha, min kone vil også hellere stå og skrabe is og sne end et bruge 2 min til at dække den over.

Kommentér på:
Opvarmning af motor (benzin)

Annonce