{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.720 visninger | Oprettet:

Peugeot 308 hdi varmeproblem {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde der ved om Peugeot 308 årg 2007 modellen døjer med samme problemer med at motor til varmespjæld går i stykker ligesom de gør på 407? Den har kun a/C ikke klima.
Min 308 hdi giver nemlig mere varme i føresiden end den gør i passagersiden, og synes ikke at den varmer voldsomt meget.

Jeg har skiftet termostat-huset samt skyllet varmeapparatet igennem. Skiftede termostaten da bilen til tider går fra 90 grader ned til 75 grader ca og tilbage igen. Den gør dog det samme efter jeg har skiftet det.
Overvejer sku snart at sætte en plade foran køleren!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 308 hdi varmeproblem
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #1   1. dec 2018 Hvis der kun er A/C, så er der vel ikke individuel styring af varmen i højre og venstre.
    Prøv at starte med at skifte polen filtret, det kan godt gøre sådan at der ikke kommer nok luft igennem.


  • #2   2. dec 2018 Den døjer ikke med samme problem som 407.
    Hvis du kun har a/c har du alligevel kun 1 varmespjæld, så den kan slet ikke regulere individuelt.
    Start med et frisk pollen filter og ellers må du igang med at tildække køleren. Det kan jo være tilgangen fra motor ind i varmekassen sidder i førersiden, så vil det naturligt være varmest der og koldere i passagersiden.
    En HDi er generelt ikke ret god til at producere kabine varme på de kolde dage. De nyere 308 t9 har luftspjæld i kofangeren, så de kan lukke helt af for luftstrømmen igennem køleren.


  • #3   2. dec 2018 Nej jeg mente heller ikke at de burde have den samme varmestyring. Jeg prøver over kigge til Polenfilteret, og ellers må jeg dække af smiley Men tak for svar!

  • #4   4. dec 2018 Skift af pollenfilter har heller ikke gjort den store forskel, så jeg prøver og dække køleren lidt til smiley

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #5   4. dec 2018 Så er det nok motoren nede på varmespjældet der skære tænder eller et af spjældene der er gået til, der er også 2 spjæld på et mono anlæg.
    Prøv at tage pluspolen af batteriet og hold den til stel, det kan også løse fejl der ikke er der. smiley


  • #6   4. dec 2018 Hvor sidder spjældet på motoren? smiley
    Det er heller ikke fordi den ikke laver varme, jeg synes bare ikke den laver nok varme. Jeg har kun kørt i bilen siden marts sidste år, så har heller ikke haft brug for max varme før for nyligt


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #7   4. dec 2018 på siden af varmekassen i bunden bag ved radioen, og jeg mener den sider i højre side

  • #8   4. dec 2018 Hvorfor skulle der sidde 2 seperate varmespjæld, på et alm varmeanlæg? smiley

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #9   5. dec 2018 Samme varmekasse som hvis det var med bi-zone, derfor. smiley

  • #10   7. dec 2018 Ahh okay. smiley

  • Allan K
    Allan K Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
    #11   9. dec 2020 Hej jeg har 308 1.6 hdi der er skiftet vand pumpe og termostat stadigvæk lunken varme i bilen nogen bud? Syntes heller ikke rigtigt at vandet cirkulerer

  • #12   14. dec 2020 Jeg tror dit varmelegeme er stoppet i bilen.

Kommentér på:
Peugeot 308 hdi varmeproblem

Annonce