{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
422 visninger | Oprettet:

Generator ladede lavt i korte perioder {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg oplevede i går et problem med min bil, da jeg var kørende. Jeg kunne se, at mine vinduesviskere kørte virkelig langsomt, og at mit speedometerlys var meget svagt, så jeg tænkte nok, at der var noget galt. I mit 12V input har jeg en gadget, som jeg vist nok mener, måler generatorens måleevne, hvor den som regel viser omkring de 14V - alt efter hvor meget strøm jeg bruger. Jeg kunne dog på den se, at den var omkring 11.8-12V i korte øjeblikke, men i takt med at bilen blev varm, så forsvandt problemet. I de korte øjeblikke hvor den målte lavt, kunne man høre en form for pivelyd fra motorrummet af. Det er dog værd at nævne, at batteriet er relativt nyt. Derudover skal jeg også huske at nævne, at jeg de seneste par dage, kun har kørt meget korte ture, hvor bilen ikke har nået at blive driftsvarm og i og med, at det er koldt, tænker jeg umiddelbart, at det også har noget at sige ift. batteriet. Da den blev driftsvarm oplevede jeg ingen problemer, og den ladede med 14V +/-, som den plejer.

Mit spørgsmål er så: Er det generatoren, der synger på sidste vers? Eller kan generatoren ikke arbejde optimalt, hvis der ikke er meget strøm på batteriet? Eller kunne det evt. være noget stelforbindelse?

(Jeg har ikke tænkt mig at rode med det, men det kunne være rart at vide, om det er generatoren)

På forhånd tak.

Mvh. Marcus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generator ladede lavt i korte perioder
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   7. dec 2018 stram din kilerem, det tyder på at den ikke er stram nok..

  • #2   7. dec 2018 Hvis det er kileremmen, man ofte skifter med medløberhjulet, så er den vist kun et par måneder.

  • #3   7. dec 2018 kan være generator er ved og været slidt, så den kun lige kan lade det den skal.

    men det kan også være slap rem til generator.


  • #4   7. dec 2018 Få udmålt den og tag den derfra.. nogen gange kan man nøjes med at skifte spændings regulatoren hvis det viser sig at det er generatoren..

  • #5   7. dec 2018 Jeg må lige følge op på det med min mekaniker, hvad kileremmen angår. Så lavt batteri har ikke rigtig nogen betydning for, hvordan generatoren yder?

  • #6   7. dec 2018 Nej lavt batteri skulle kun gør at generatoren lade det den kan på det. Det lyder enten til at generatoren har en dårlig forbindels i enten stik eller ledning. eller diodebroen er ved at gå i generatoren eller kul er slidt op så de næsten ikke røre mere. Det kan også være vis frihjulnavet på generatoren er færdig. Vis den køre med det og ikke et fast model.

Kommentér på:
Generator ladede lavt i korte perioder

Annonce