{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.686 visninger | Oprettet:

Octavia "sejler" på vejen. Kan det være sporing? {{forumTopicSubject}}

Hej;

Jeg har en Octavia st. car fra 2017 med 30,000km på bagen, som lige pludseligt er begyndt at sejle en lille smule på vejen. Det er værst ved højere hastigheder. Den ligesom vrikker lidt til den ene side, så den anden, stille og roligt, men irriterende nok fordi man hele tiden skal korrigere.
Troede det nok var dækkene der var problemet, men vinterdækkene gjorde det samme.

Støddæmpere, kugler/bærearme etc virker fint. Havde den til forhandleren, som godt kunne mærke problemet, men mente det var sådan Octavia "var" i styretøjet. Ok...Ikke enig, var der ikke før.

Tænker selv på sporing. Kan det føles sådan?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Octavia "sejler" på vejen. Kan det være sporing?
  • #2   27. dec 2018 Dæktryk eller i 4hjuludmåling kan nok gøre det.

• #3   27. dec 2018 Dæktryk har rekommanderet 2,2 for og 2,3 bag. Har eksperimenteret lidt med om det skulle være det, uden held.

Morten C: Ja, det er så....!!! smiley

Mavr: Må være nogle vinkler der er ude af trit. Men pudsigt på så ny en bil.

• #4   27. dec 2018 Min skulle også have udmåling. Du bør køre med mindst 2.5 bar hele vejen rundt.

• #5   27. dec 2018 Hvilken model?
    De små ud over 1.8 samt RS har jo fast bagaksel, det kan i nogle tilfælde opleves som de sejler over ujævnheder. Det er nu engang sådan de er desværre, det er ikke noget der afskrækker mig fra modellen, men må nu erkende at en multi link bagaksel gør noget for køreegenskaberne.

Vidste godt hvad jeg købte da jeg i sin tid købte min O3, den slags skal man gerne opleve ved prøve turen. Desværre glemmer man i sin begejstring mærke efter.

Dæktryk osv har også meget at sige, dæk centre hsr det med fylde vildt højt tryk på i forhold til det angivne hvilket gør ondt værre.

• #6   27. dec 2018 Det kan sagtens være sporing.
    En bil hvor forhjulene spreder for meget (toe out) opfører sig præcist sådan, ikke rigtig retningsstabil og skal konstant korrigeres.

Kører du længe nok med det, vil du nok også se et forhøjet dækslid.

• #7   27. dec 2018 Carlo Jensen:
    Det er en 1,0 tsi.
    Den kørte sådan set ret præcist inden. Det her er konstanste små korrigeringer. Den mindste ujævnhed eller vind ændrer den retning. Også bare uden grund nu, ret så irriterende.

Simon S.
    Havde også den tanke, altså det må være i sporingen. Får den sporet og ser ad, vil jo ikke af med 2 sæt nyere dæk smiley

• #8   27. dec 2018 Nu siger du kørte godt inden? Inden hvad?

Nu er det vel ikke bare konen der har taget på hen over december?
    Så kan enhver bil jo trække mod højre smiley

• #9   27. dec 2018 Har den været kørt i et hul eller på en kantsten ?

• #10   27. dec 2018 Min 208 havde også for meget toe out uden at have været over kantstene, men selvfølgelig diverse huller og ujævnheder... Efter en 4 hjulsudmåling står bilen 10X bedre fast, men sejler stadig på vinterhjul, dog ikke på sommerhjul så tænker det skyldes det bløde gummi i mit tilfælde smiley

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #11   27. dec 2018 Selv nye biler kan/er ude af sporing, har før set det på en Octavia (2017)med fast bagbro hvor det ene hjul var så meget ude af sporingen, at den ikke skulle have forladt samlebåndet

• #12   28. dec 2018 Der er flere i husstanden der kører bilen, men jeg tror på dem når de siger, den ikke har været over noget.... smiley

Der er heller ikke noget at se af skader, men tænker det sagtens kunne rykke sig ud af justering.

• #13   29. dec 2018 Vil sige mange unge undervurderer hvad en bil kan holde til, og kører for hurtigt op over fartbump og kantsten.
    Den begynder ikke at køre mærkeligt fra den ene dag til den anden, uden der er sket noget.

• #14   29. dec 2018 Man er ikke i tvivl om, om man har ramt noget der påvirker sporing.

Jeg ramte en 6 cm høj træklods, der var tabt på vejen, med højre forhjul med lidt over 90 km/t med min Clio(det rykker godt i bilen).
    Det rykkede på sporing, men ikke mere end det kun var mig, der kørte i bilen til daglig, som lagde mærke til det.

• #15   29. dec 2018 Men nok til at dæk kan slides skævt.

Kommentér på:
Octavia "sejler" på vejen. Kan det være sporing?

Annonce