{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Høj tomgang ved udkobling, opfølgning {{forumTopicSubject}}

Har kigget på det idag, og tomgangsregulatoren virker fint når den ansuges manuelt. Der sidder så en envejsventil midt på slangen dertil, som forhindrer motorgangen i at falde drastisk når speederen slippes, vil jeg tro. (Der kan suges svagt i den den modsatte vej) Sådan var den ialfald vendt. Jeg vendte den for sjov skyld om, og så kørte den helt anderledes. Falder med det samme i omdr. Men så er der ingen mening med at ha den envejsventil der, hvis den skal vende om. Men brikkerne falder på plads senere...

Noget mere interessant var at jeg bemærkede en konstant hvislen/sugelyd, som en slange der var utæt, når motoren stod i tomgang. Jeg pillede alle mulige steder for at se om der var en lækage et sted. Og bingo, det var der sgu! Når jeg rørte ved armen, der skal slå chokeren fra med vacum, så ændrede lyden sig. Men armen var suget ind i membranhuset, som den skal.

Jeg slukkede motoren og satte en anden slange på membranen, og når jeg sugede i den, sugede den armen ind, men den er utæt omkring armen og holder derfor ikke armen inde uden jeg suger konstant.

Så tænker jeg at kunne det tænkes at der ikke er tilstrækkeligt med sug i slangen til tomgangsregulatoren, når denne chokermembran er utæt?

Jeg kørte hjem med envejsventilen vendt om (tomgangregulator ude af funktion kort sagt) og det gav en helt anderledes kørsel. Omdrejningerne forsvandt næsten for hurtigt når jeg koblede ud. Så mon ikke det er for at få en glidende overgang i motorgangen at tomgangsregulatoren er indrettet som den er? Men det fungerer ikke optimalt pga. den utætte chokermembran?

Så det gyldne spørgsmål. Hvor får jeg fat i sådan en ny chokerfætter billigst muligt? Kan forstå iflg. Haynes håndbogen at det er den samme, som sidder på en corolla 1,3. Mon ikke den kan findes ved en hugger, eller er det mon kun en hel karburator de sælger? Evt. en der læser her, der har adgang til en?

På forhånd tak.

Lehmann.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Høj tomgang ved udkobling, opfølgning
Kommentér på:
Høj tomgang ved udkobling, opfølgning

Annonce