{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DSG7 Gearkasser - Stadig problemer ?
  • #1   13. jan 2019 Uha nu kommer historierne væltende fra folk der kender en hvis onkel smiley
    Fik selv skiftet en kobling efter 28.000 km. på min tidligere Octavia. Belægnings typen på kobling er nu anderledes end oprindeligt. Kørte upåklageligt efterfølgende.
    Nu kører jeg Superb med DSG 7, kører upåklageligt.


  • #2   13. jan 2019 Ja der er stadig problemer. Taler af erfaring desværre.
    Fik i marts 2017 en fabriksny VW Passat med en DQ200 gearkasse. Den gav problemer allerede efter 15-20.000 km. men blev aldrig ordentlig, trods mange forsøg.
    Fik så i august sidste år en fabriksny Arteon med en DQ381 gearkasse og gæt hvad der lige har fået skiftet koblinger og mechatronic enhed smiley Efter kun 10.000 km.
    Problemet er der dog stadig, så nu skal hele gearkassen skiftes.

    Begge gearkasser er 7 trins DSG. DQ200
    er desværre kendt for en masse problemer, se evt http://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=117621 og netop sådan en har den Polo mig bekendt.


  • #3   13. jan 2019 dsg7 kan skam også være rigtigt fint du skal bare købe en model med over 250nm så er det nemlig en vådkobling og ikke tør og derfor har du slet ikke de samme problemer den dsg som er kendt for at holde den hedder dsg6 og køre med vådkobling denne model har kørt med over 600nm hvor det holder fint.

  • #4   13. jan 2019 Flere bilmærker dropper dgs/dobbelkonlingsgearkasser fremadrettet.

  • #5   13. jan 2019 Crazy: min har 320 NM, det er stadig en tørkobling smiley Det er en 7 trins DSG kaldet DQ381. En videreudvikling af den gamle 380.

  • #6   13. jan 2019 Dvs jeg skal finde ud af om det er tør eller vådkobling smiley

  • #7   13. jan 2019 Skulle jeg have noget med dobbeltpladekobling, så blev det DCT gear i f.eks Kia, hvor der er 7 års garanti.

    Gider simpelthen ikke de irriterende regninger, hvor tvivlsomme komponenter står af, og jeg står som betaler. smiley


  • #8   13. jan 2019 Polo GT er tørplade

    ....... og ja til dit første spørgsmål. Har bekendt, som lige har fået skiftet plader efter 20.000 km.


  • #9   13. jan 2019 Holmeren: Endda den skrækkelige DQ200. Ville nok teste den godt og grundigt inden køb.

  • #10   13. jan 2019 Mine svigerforældre har en Golf fra 2013 med DQ200 DSG7. Bilen har kørt 110.000 km, og har fået skiftet koblinger 2 gange indtil videre. En udskiftning koster omkring 20.000 kroner hos VW.

  • #12   14. jan 2019 Synes VW kan nogle ting , men ikke på top-5 over teknisk kvalitet. smiley

  • #13   14. jan 2019 Jeg har aldrig haft problemer med den 7-trins DSG gearkasse jeg har i Audi'en, og den har ellers fået en del tæsk.

  • #14   14. jan 2019 Syntes ikke vi har rodet med med DSG gearkasser på polo gt - arbejder ved vw
    Alle kender en som kender en der har haft problemer med DSG


  • #15   14. jan 2019 Men det er en DQ200 og dem må I have haft en del af smiley

  • #16   14. jan 2019 Jo, der er en del rep.på DQ200 , men selvfølgelig også mange der kører upåklageligt.

    Køber man en ny VW , så er det bedst at tilkøbe plus 2 års garanti.

    Er det Seat så kan man få plus 3 år.


  • #17   14. jan 2019 Jeg købte også udvidet garanti på Audi'en, udelukkende pga. de problemer jeg havde hørt med DSG. Så den er dækket i 7 år.

  • #18   14. jan 2019 Var slet ikke klar over man kunne komme opmpå 7 år indenfor VAG.... Måske kun fordi det er Audi så ?

    ........ men det er jo perfekt. Og det er klart du ikke får problemer,når du HAR tegnet udvidet garanti smiley smiley


  • #19   14. jan 2019 Så vidt jeg kunne forstå på forhandleren, kan man heller ikke købe så lang garanti fra ny. Men garantien kan forlænges, hvilket jeg gjorde.

    Bilens første ejer havde forlænget garantien fra 2 til 3 år. Da jeg købte den, var bilen 2 år gammel, og forhandleren tilbød en 4 års udvidelse, som ville træde i kraft efter de første 3 år. Så 7 år ialt.

    Jeg regner med at sælge den inden garantien udløber smiley


  • Henrik E
    Henrik E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 3 Emner: 7 Svar: 148
    #20   15. jan 2019 Det tyske blad Autobild fra i sidste uge, har en flere siddet artikel om DSG gearkasserne. Den er åbenbart lavet for billigt plus de køre med for lidt olie i fra fabrikken. Du kan muligvis finde bladet på Shell tankene eller i 7 Eleven kiosker smiley

  • #21   15. jan 2019 På en eller anden måde er det utroligt, at VW ikke lige kikker sig lidt over skulderen, og chekker op på hvad andre har gjort , f. eks på DCT gearkassen, som andre bruger. Det er jo i bund og grund samme teknik.

    Ved godt ikke noget er 100% , men der er en dårlig tendens på VW’s teknik.


  • #22   15. jan 2019 Min næste bil skal heller ikke have DSG, om end det nok stadig bliver en VW smiley

  • #23   15. jan 2019 DSG er måske ikke den mest problemfrie DCT, men det er absolut en af de bedste, målt på køreroplevelsen, synes jeg. Jeg har kørt mange biler med DCT, og af almindelige biler, er det kun Porsche's PDK der er på niveau (eller bedre).

  • #24   15. jan 2019 Ja , det kører lækkert DSG. ........ kan godt læse mig til , at DCT ikke er helt så finpudset.

    Kunne godt tænke mig noget Autgear i vores familiebil næste gang.

    Måske Seat med 3 års tillægsgaranti , eller evt. Kia/Hyundai. ( ved ikke om Seat/VW garanti dækker kobling . ? ) ...... Kia`s dækker ikke kobling alligevel.


  • #25   15. jan 2019 Desværre er flere bilmærker ved at gå tilbage til de traditionelle aut. gearkasser med momentomformer, da almindelige DCT gearkasser har svært ved at holde til det moment mange turbo motorer har i dag.

    Eks. har Audi SQ5 ikke DSG (S-tronic) og det er sgu lidt en flad fornemmelse at skifte gear i sådan en smiley

    Jeg tror dog DCT vil blive ved med at eksistere i eksotiske biler.


  • Jørgen C
    Jørgen C Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #26   17. sep 2019 Har en T Roc 1.5 tsi dsg 7. Mange problemer. Har nu kun kørt 4000 km. Det er som om at motor og gearkasse ikke snakker sammen. Umotiverede omdrejninger. Lige før konen får piskesmeld når starter ved grønt.

  • #27   19. sep 2019 #26

    Vores søn har en knap et år gammel Polo GTI , som også har problemer med gearkasse-styring.
    ........ det er så kun ET af alle fejlpunkterne, som er på bilen.

    Den har været på værksted 11 gange på knap et år.

    Nu er det gået så vidt , at VW omleverer til en anden Polo GTI , som han får til Jan. 2020.

    ( man har åbenbart ikke formået at rette de fejl der har været , primært med hensyn til hylelyd når man bakker. ....... Ja lyder underligt, men sandt )


  • #28   19. sep 2019 Henrik S - Baksensor måske ?

  • #29   19. sep 2019 #28

    Nå ja , det har de nok glemt at tænke på , inden de valgte at give ham en ny bil smiley smiley


Kommentér på:
DSG7 Gearkasser - Stadig problemer ?

Annonce