{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.607 visninger | Oprettet:

Opel Corsa C - vil ikke starte. {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har en Opel Corsa C fra 2005. 1,2 Benzin udgave.
Den kører super godt. Men har haft lidt problemer med at starte den i de sidste 3 uger nu. Lang historie kort fortalt, der er skiftet starter på den 2 gange nu. Første gang gik den oprindelige starter på den. Når man drejede på tændingen kom der intet lyd overhovedet hverken klik eller larm, der blev skiftet starte og fluks startede den. Kørte i den i nogle dage, hvorefter den gik ud mens den kørte, og ville derefter ikke starte igen. Det lugtede brændt også, igen blev den kørt på værkstedet og efter fejlsøgning måtte mekanikeren konstatere at der intet var i vejen med den og det var starteren der var brændt sammen. Købte igen en starter og fluks startede den. Denne gang holdt den i 3 dage hvorefter den gik ud mens den kørte igen. Ikke noget slemt brændt lugt denne gang, og også lidt reaktion/ larm når man prøvede at dreje tændingen. Efter 4-5 forsøg gik den helt ud, altså intet reaktion ved at dreje tændingen. Vi forsøgte at jumpstarte den men uden held. Efter en halv dag prøvede vi igen. Denne gang var batteriet gået ud, pga havariblinklyset og det var som om at lysene var gået i baglås og ville ikke slukke og et konstant kliklyd med en hurtig frekvens. Vi forsøgte at sætte strøm til og klik lyden forsvandt samt at lysene kunne slukkes som normalt. Nu virkede det som at den prøvede at tage fat, men at batteriet blot var fladt. Efter 7-8 forsøg gik den helt død igen, altså intet reaktion når man drejede på tændingen. Der er strøm på.
Spm til jer er om I kender til problemet og om det er noget elektroniks der er i vejen med den.
Det skal lige siges at begge startere som blev moneteret var brugte dele.
Håber der er nogle eksperter derude som kan hjælpe, da det egentlig er en ret fin bil og kører godt.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Corsa C - vil ikke starte.
  • #1   15. jan 2019 Det lyder til du bare har været uheldig med de starter nu når det er brugt. Så ved man jo ikke hvor gode de er men du kan vel bytte dem også selv om de er købt brugt. Regner med det er ved en hugger. Men ellers tjek dit bund stykke i tænding låsen det Kan gå til og gøre den ikke vil starte altid. Og så vis du får monteret en starter igen, så tjek den slipper helt igen når den har startet. vis den sidder lidt i spænd så kan en starter køre med motoren rundt efter den er startet. Og det er ikke godt for den plus det lyder heller ikke godt.tjek også at alle ledninger til starteren er monteret som de skal. og også at stil til motoren er i orden.

  • #2   15. jan 2019 Ok, mange tak Freeway. Prøver at se hvad jeg kan finde ud af. Tak for din hjælp:)

  • #3   15. jan 2019 Det var så lidt.

  • #4   15. jan 2019 Du er sikker på at de har fejlsøgt ordentligt.
    Bilen går da ikke ud fordi en starter er defekt.
    Og det er hvad jeg læser som du skriver.

    Men har oplevet på andre opler at startkransen har løsnet sig fra svinghjulet.

    Har de tjekket at der ikke mangler et par tænder på startkransen, har jeg set på på andre biler.
    Mon ikke dit problem evt. kan ligge i et dårligt batteri, eller generator.


  • #5   15. jan 2019 Tak boogie boy. Nej jeg er ikke sikker på om de har fejlsøgt korrekt. Men mu når det er anden gang det sker må vi køre en mere dybdegående fejlsøgning.

  • #6   15. jan 2019 Ja, jeg havde bla en vectra inde hvor de ville have skiftet batteri, fordi den godt kunne starte med startkabler.
    Jeg målte batteriet, og det var tip top.
    Men det ville de ikke høre på, og batteriet blev skiftet.
    Et par dage senere var den gal igen, og jeg skulle skifte starteren.
    Jeg tog den ud og testede den i skrue stikket, og den var ok.
    Men tjekkede tænderne ved at dreje svinghjulet, og de fejlede ingenting.
    Jeg tog så en skruetrækker ind på tandkransen og kunne se den bevægede sig uden svinghjulet gjorde.
    Den fik et par svejse klatter, og manden kunne køre videre.
    Nogle gange kunne han godt starte med kabler, men tror startkransen bed sig fast, evt. pga. friktion.


  • #7   15. jan 2019 Tak boogie boy. Det lyder rigtig meget af det samme som mit problem. Når man drejede tændingen var der så et klik lyd. Problemet med min bil er at nogle gange er der intet reaktion andre gange forsøger den at tage fat. Det du beskriver kunne måske være problemet tænker jeg.

  • #8   15. jan 2019 Ja men du har jo også fået et godt bud længere oppe.
    Men held og lykke med det.


  • #9   16. jan 2019 Tjek lige, at nøglen går et trin tilbage når du slipper den.
    Har oplevet en Audi, hvor starterne blev skiftet hyppigt fordi ejeren ikke lige havde taget højde for, at de forblev i indgreb når hun kørte.
    Efter udskiftning af en slidt tændingslås er den holdt op med at "æde" starterne.


  • #10   16. jan 2019 Allan R. Tak for det. Har lige tjekket det, den går tilbage som den skal....

Kommentér på:
Opel Corsa C - vil ikke starte.

Annonce