{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

Ford Focus 1.6 2002 - Håndbremse {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har Ford Focus 1.6 fra 2002. Når jeg tænder bilen og skal til og igang med at køre, er det lige som om at håndbremsen er trukket, hvilket den ikke er så jeg skal give den ekstra mange omdrejninger for at kunne starte. Altså at den "holder igen". Når den er kommet igang giver den et lille "duk" omme bag fra, og så piver den, men KUN når jeg starter. Det er kommet efter det er begyndt at fryse helt vildt. Kan det være bremserne? Eller? Det er ikke sikkert det kan forståes, men jeg prøvede.

Jeg kan pludselig heller ikke køre mere en 80, den stopper bare, medmindre jeg trækker den ned i 4 gear og giver gas, så kommer den op ad.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford Focus 1.6 2002 - Håndbremse
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #1   24. jan 2019 bliver dine hjul varme hænger dine bremser
    er det længe siden det har været skllt og smurt op

• #2   24. jan 2019 Kan man godt løsne dem på en eller anden måde, eller skal der HELT nye på?

• #3   24. jan 2019 Hjul varme? Altså selve dækket? Det lugter en smule fra bagdækkende når jeg stiger ud og har slukket bilen

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#4   24. jan 2019 ja så er de varme det skal skilles og der skal laves det som er galt det kan være en simpel rensning og smøring det kan være nyt på det kan man ikke siige før man har skilt skidtet ad

• #5   25. jan 2019 Men sker der noget ved at jeg køre med det, eller er det noget der haster helt vildt?

• #6   25. jan 2019 Ja det er noget der skal laves inden du køre mere rundt i bilen da du risikere at dine bremser svigter

• #7   25. jan 2019 Altså den bremser fint uden problemer

• #8   25. jan 2019 Tror så mænd ikke de svigter, men de kan hurtigt blive så varmt at bilen bryder i brand, det er set før

Prøv at mærke om nogle af fælgene er varme efter en køretur smiley

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#9   25. jan 2019 8 der er stor risiko for at væsken koger med bremse svigt til følge og den bruger meget brændstof så på værksted med bilen
    altid på værksted når man har problemer med sine bremser man har jo ikke kun ansvar for sig selv ude trafikken

• #11   25. jan 2019 Kasper# for fanden da mand, du anbefaler vel ikke en at køre med dårlige bremser? Som rene fint skriver så kommer bremsevæske op at koge, det kan resultere i bremsesvigt, samt varmen alene kan også gøre det, og med fare for at springe et dæk.

• #12   25. jan 2019 Tjek din bremsekaliper, det passer meget godt med fejlbeskrivelsen. hvis stemplet ikke glider let ind så er det der du har fejlen, du vil også kunne se på bremseklodserne hvis de er slidt mere i den ene side end den anden. Det vil typisk kun være i den ene side der er fejl.

• #13   26. jan 2019 Den årgang Focus 1.6 har tromler i bag, så hvis det er håndbremsen der hænger er det højst sandsynligt kablerne der skal skiftes. Hvis problemet kun opstår når der er frost, er det fordi der er vand/fugt i kablet som så fryser til is. Oplevede jeg også med min Fiesta.

• Jan P
    Jan P Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #14   16. okt 2019 Er det ikke noget med, det koster kassen at skifte kabler? Har selv nr 2 af mk 1 modellen med de samme problemer.

Kommentér på:
Ford Focus 1.6 2002 - Håndbremse

Annonce