{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Renault 1,5 Dci ryger voldsomt når den er varm {{forumTopicSubject}}

Hej kloge hoveder..
jeg har sgu lidt undren her, min gamle clio kører sært.
Hvis jeg starter den kold, kører den såmænd okay..
den ryger relativt meget, hvis jeg presser den eller kører fra 2800+ omdr, men hvis jeg så kører den "varm"- fx 15km idag, så kan den næsten ikke køre/trække.. der er ingen motorkraft og den ligger helt sort tyk røg. (Langt værre end en gammel patrol)
Hvad pokker er der galt?
Egr er renset ( forsøgt i hvertfald) den glider fint og er uden modstand eller snavs

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renault 1,5 Dci ryger voldsomt når den er varm
  • #1   29. jan 2019 Lyder til at være noget lufttilførelse der mangler f.eks ladetryk.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #3   29. jan 2019 En turbo tryk slange, med et hul i.

• #4   30. jan 2019 Tak for jeres svar.. kan et hul i en slange godt først give problemer når den er rigtig varm? Den kører jo ellers "fint" nok, de første kilometer..
    jeg ved esværre ikke om den bruger olie endnu..jeg må skrotte den ellers, nu stiger den jo heldigvis, ville bare godt lige give den en chance smiley
    Kan jeg "teste" om der er hul et sted? Slangen til intercooleren har været hoppet SF, da jeg fik den, og der var egentligt olierester i?

• #5   30. jan 2019 hvis der er hul i en slange er den utæt og suger falsk luft så det kan godt være derfor, i mit tilfælde med min gamle clio dci var det lejerne i turboen der var gået, hele turbinen sad og raslede så tjek dine slanger og evt din turbo, de kan godt give lidt problemer...

• 2NYKP
    2NYKP Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #6   30. jan 2019 Har en Megane som havde samme symptomer, fik checket dyserne, de var lidt ved siden af i tolerancen, og så fik den en ny MAP sensor, det hjalp, nu ryger den ikke længere som en Traktor trækker

• #7   12. mar 2019 Skrottede den.. den kørte sært nok de 40-50 km uden problemer??????

Kommentér på:
Renault 1,5 Dci ryger voldsomt når den er varm

Annonce